همراه با عليرضا قرباني خواننده اثر ماندگار "شب دهم"؛

عاشورايي بودن، مهمترين دليل خواندن "شب دهم"/موهبت الهي تضمين گر موفقيت "شب دهم"

موهبت الهي به عنوان اصلي ترين عامل در موفقيت تيتراژ سريال "شب دهم" علاوه بر جنبه هاي فني و ساختاري اين اثر به شمار مي‌رود.

عليرضا قرباني خواننده تيتراژ ماندگار سريال تلويزيوني "شب دهم" در گفتگو با خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران ضمن بيان اين مطلب افزود: افتخار مي‌كنم كه پس از گذشت سالها از پخش سريال "شب دهم" هنوز هم مردم اين اثر را دوست دارند و كنسرت هايي كه با عنوان "شب دهم" و به منظور اجراي قطعه هاي مربوط به اين سريال توليد مي شود با استقبال بي نظير مخاطبان روبرو مي شود.
وي همچنين افزود: سريال "شب دهم" كه در سال 1380 پخش مي‌شد، دومين سريالي بود كه تيتراژ آن را خواندم.

*عاشورايي بودن، مهمترين دليل خواندن "شب دهم"
قرباني با اشاره به مهمترين دليل خود براي خواندن تيتراژ سريال "شب دهم" اظهار داشت: مهمترين ملاك من براي خواندن تيراژ اين سريال به ياد ماندني عاشورايي بودن اين اثر بود و اين موضوع به عنوان مهمترين دليل من بدون هيچگونه تكلف و خودنمايي بود.

*تناسب "شب دهم" با نوروز و محرم
اين خواننده موسيقي اصيل كشورمان در ادامه، تصريح كرد: در سال 80 دهه اول محرم با روزهاي نوروز همزمان شده بود و از اين جهت شرايط خاصي ايجاد شده بود كه براساس اين شرايط نوع موسيقي كه براي سريال "شب دهم" توليد مي‌شد بايد به نحوي بود كه علاوه بر متناسب بودن با نوروز باستاني ايرانيان، با فضاي مذهبي ايام محرم نيز تناسب داشته باشد كه تصور مي‌كنم اين اتفاق در موسيقي سريال شب دهم رخ داد.

*آواز بدون موسيقي براي يك صحنه ماندگار
قرباني با اشاره به آواز بدون موسيقي براي يكي از صحنه هاي مهم اين سريال، اظهار داشت: براي توليد موسيقي صحنه اي از سريال كه شخصيت اصلي به نام ياور در آن كشته مي شود، تصميمي نداشتيم اما هنگامي كه قرار بر توليد موسيقي اين صحنه شد طبق طراحي ها، تصميم گرفتيم در دقايقي از آن صحنه تنها، آواز و كلام را بدون موسيقي بخوانم.

وي ادامه داد: روزي كه براي ضبط اين قسمت از موسيقي سريال در مسير استوديو در حال حركت بودم در طول مسير و با مشاهده دسته هاي عزاداري، مدام به اين موضوع فكر مي‌كردم كه اين بخش را به چه صورتي بخوانم و در طول مسير با خود تمرين مي‌كردم.

*موهبت الهي، تضمين گر موفقيت "شب دهم"
خواننده تيتراژ ماندگار سريال "شب دهم" با اشاره به عوامل موثر در موفقيت اين موسيقي تصريح كرد: "شب دهم" از جذابيت هاي بسياري در زمينه هاي مختلفي همچون عشق زميني موجود در اثر واردات مردم به ماه محرم، نويسندگي و نگارش ماهرانه ديالوگ هاي سريال، نحوه طراحي صحنه و لباس، طراحي گريم و در زمينه موسيقي در روند شعر و موزيك برخوردار بود و من نيز همه تلاش خود را به كار گرفتم تا موسيقي اين اثر، با كيفيتي در خور توجه توليد شود.
قرباني در ادامه افزود: زمان پخش سريال نيز از ديگر جنبه هاي در خور توجه اين اثر بود و نكته حائز اهميت در اين مسير، موهبت الهي است كه بدون چنين موهبتي به طور يقين موفقيت اين اثر امكان پذير نمي شد.
گفتني است، آلبوم "حرير خزان" به خوانندگي عليرضا قرباني و آهنگسازي مهيار عليزاده، چندي پيش روانه بازار موسيقي كشورمان شد و با استقبال بي نظير مخاطبان موسيقي اصيل ايراني روبرو شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار