قم/

همایش «سربازان شیرخوار ارباب» برگزار می‌شود

همایش «سربازان شیرخوار ارباب» به زبان آذری روز جمعه همزمان با هشتمین روز از ماه محرم با حضور مادران پیرو حضرت رباب(س) و شیرخوارگان حسینی در قم برگزار می‌شود.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، نخستین همایش «سربازان شیرخوار ارباب» با حضور مادران و نوزادان شیرخوار در صبح هشتمین روز محرم که به نام سالروز جهانی حضرت علی اصغر(ع) نامگذاری شده در حسینیه حضرت رقیه(س) برگزار می‌شود.

در این همایش شاعر برجسته آذری زبان صحابعلی آرامش به شعرخوانی با موضوع حضرت علی اصغر(ع) و حضرت رباب(س) می‌پردازد. همچنین مداحان ترک زبان، احوالات و مصائب حضرت علی اصغر(ع) و حضرت رباب(س) را بیان می‌کنند.

همایش سربازان شیرخوار ارباب ساعت هشت صبح روز جمعه سوم آذرماه در حسینیه حضرت رقیه(س) واقع در 16 متری طفلان مسلم(ع) برگزار می‌شود.

مراسم عزاداری در این حسینیه با حضور آذری‌زبانان از روز اول محرم با تشکیل دسته‌ عزاداری آغاز می‌شود. این مراسم طی 10 شب متوالی صورت می‌گیرد و در شب تاسوعا، روز تاسوعا، شب عاشورا و ظهر عاشورا به اوج خود می‌رسد.

همچنین جوانان این حسینیه ریدر روز عاشورا تعزیه‌خوانی و شبیه‌خوانی وقایع روز عاشورا را به زبان آذری برای عموم مردم به اجرا در می آورند./ج1

برچسب ها: قم ، همایش ، تاسوعا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.