بوشهر/

ابوموسی نقطه پراهمیتی برای ایران است

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت و احوال گفت: جزیره ابوموسی نقطه پراهمیتی برای ایران است.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  محمد ناظمی اردکانی دقایقی پیش در نشست شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان ابوموسی، اظهار داشت: امروز در کشور به برکت انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت‌های گرانسنگی در زمینه‌های مختلف هستیم و علی‌رغم تمامی توطئه‌های موجود ایران اسلامی در راه پیشرفت خود یک قدم نیز عقب‌نشینی نکرده است.

وی ادامه داد: ثبت و احوال نیز با همین آهنگ پیشرفت شاهد تحولات خوبی بوده است به نحوی که از آخرین فناوری روز دنیا استفاده می‌کمند و در حال حاضر هر اتفاقی که در ثبت و احوال می‌افتد تحت فناوری‌های جدید است.

ناظمی اردکانی اضافه کرد: امروز اسناد هویتی که در ثبت و احوال صادر می‌شود اسناد متقنی است که در آن کمتر امکان خدشه وجود دارد.

به گفته رئیس سازمان ثبت و اسناد کشور امکان جعل در اسناد مذکور به صفر رسیده است.

ناظمی اردکانی ادامه داد: در حال حاضر شناسنامه‌های جدید متکی بر پایانه جمعیتی کشور صادر می‌شود.

وی گفت: همچنین کارت ملی هوشمند به زودی در تمام کشور فراگیر می‌شود و این کارت می‌تواند پایه‌ای برای سایر کارت‌های اعتباری و هوشمند دیگر باشد.

وی افزود: در حال حاضر همچنین امکان هرگونه استعلام هویتی از پایگاه جمعیتی در هر نقطه از کشور وجود دارد.

ناظمی اردکانی یادآور شد: به برکت انقلاب اسلامی در ثبت‌ و احوال با ابتکار و خلاقیت پروژه‌هایی اجرایی شده است که نمونه آن حتی کمتر در کشورهای توسعه یافته نیز دیده می شود.

وی در این راستا به آرشیو الکترونیکی اسناد موجود در ثبت و احوال کشور اشاره و افزود: در حال حاضر بالغ بر 120 میلیون سند در ثبت و احوال کشور وجود دارد.

معاون وزیر کشور افزود:‌هر فرد ایرانی با تکمیل شدن طرح آرشیو الکترونیکی می‌تواند در تمام نمایندگی‌ها و ادارات ثبت و احوال در داخل کشور و حتی بخش‌های کنسولی در خارج از کشور خدمات و اطلاعات مورد نیاز را دریافت کند./ج1

برچسب ها: بوشهر ، ابوموسی ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.