تبریز/

تحویل اولین روستای زلزله زده بازسازی شده در آذربایجان شرقی

مسئول ستاد بازسازی استان گلستان از اتمام عملیات اجرایی و ساختمانی کلیه اماکن روستای هیبت بیگلو و تحویل این اماکن به اهالی این روستا خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،رضایی در گفتگو با خبرنگاران، گفت: با تلاش و همت همکاران تلاشگر استان گلستان در بین300 روستای زلزله زده در شهرستانهای اهر، هریس و ورزقان اولین روستایی است که تمامی ساختمانهای این روستا به اتمام رسیده و تحویل اهالی این روستا شده است.

وی گفت : به جهت اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان از بنیادهای فعال کشوری که سابقه ای قابل توجه در امر بازسازی و حضور در مناطق مختلف زلزله زده کشور و حادثه های طبیعی دارد بنیاد استان گلستان نیز در جهت کمک به آسیب دیدگان از زلزله ارسباران انتخاب شده تا با تلاش و همت والای همکاران این بنیاد شاهد به ثمر نشستن تلاش های شان در امر بازسازی مناطق زلزله زده باشیم.

این مقام مسئول گفت: با توجه به اینکه استان گلستان از استانهای حادثه خیز می باشد این بنیاد دراین راستا تجربه جابجایی و ایمن سازی 34 روستا را در استان گلستان دارد و از طرفی با نوجه به سابقه ای که در زلزله کرمان نیز داشتیم دراین راستا تلاش داریم با همت و تلاش شبانه روزی همکاران در ساخت اماکن مسکونی روستائیان تسریع نمائیم.

وی، گفت: هم اکنون مأموریت بنیاد مسکن گلستان در شهرستان ورزقان ساخت 1551 واحد مسکونی در 22 روستای این شهرستان می باشد که قسمت اعظمی بالغ بر 60 درصد تخریب شده بودند که از اولین ساعات مأموریت محوله کار کار آواربرداری، پی کنی و آرماتور بندی فنداسیون تمامی واحدها به اتمام رسیده و اسکلت 1200 واحد تا امروز انجام یافته و 1060 واحد اسکان موقت و 743 واحد فضای دامی دراین روستاها نصب شده است و از این تعداد 440 واحد گچ و خاک شده که در صورت مساعد بودن هوا تمامی اماکن مورد تعهد تا پایان سال به بهره برداری می رسد. /س

 

برچسب ها: تحویل ، روستا ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.