کرمانشاه/

روستای فش کجاست؟

روستاي «فش» از توابع بخش مرکزي شهرستان کنگاوردر استان کرمانشاه است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


روستاي «فش» از توابع بخش مرکزي شهرستان کنگاور استان کرمانشاه که در 10 کيلومتري غرب شهر کنگاور و 100 کيلومتري غرب کرمانشاه قرار گرفته است.
اين روستا از جنوب به کوه سه سنگه، از شمال شرقي و شرق به کوه کيتي و از شمال غربي به کوه سه تخت محدود شده است.
روستاي فش از سطح دريا 1560 متر ارتفاع دارد و آب و هواي آن در بهار و تابستان معتدل و مطبوع و در زمستان سرد کوهستاني است. رودخانة سراب فش در غرب روستا جريان دارد.

روستاي فش در قلمرو شهرستان کنگاور (که داراي سابقه کهن تاريخي است) استقرار يافته است، علاوه براین و با توجه به قدمت گورستان قديمي و بناي زيارتگاه امامزاده سيد جمال‏الدين‏ بن جعفر صادق (ع)، مي‏توان پيشينه تاريخي روستاي فش را به قرون گذشته مرتبط دانست.
چشم‏ان داز درختان بلند و سرسبز چنار و تبريزي، باغ‏هاي زيبا و مزارع خرم روستا بسيار ديدني و تماشايي است. يکي از مهم‏ترين جاذبه‏ هاي طبيعي روستا، سراب زيبا و باشکوه فش است که در نزديکي روستا قرار دارد و اطراف آن را درختان بلند جنگلي و گل‏ها و گياهان خودرو فرا گرفته است.
روستاي فش، از اطراف به وسيلة کوه‏هاي بلند و مرتفع احاطه شده است. سطح اين کوه‏ها که از درختان و درختچه‏ هاي کوتاه پوشيده شده، در فصول بهار و تابستان از سرسبزي و طراوت سرشار مي‏شود. انواع گياهان دارويي مانند گل گاوزبان، گل ختمي، شيرين بيان، آويشن و گون نيز در دامنه اين کوه‏ها يافت مي‏شود. قلمرو حيات‏وحش روستا زيستگاه انواع گونه‏هاي جانوري مانند شغال، گرگ، روباه، خرگوش و کبک است که از ديگر جاذبه ‏هاي طبيعي اين روستا محسوب مي‏شوند./س

برچسب ها: کرمانشاه ، روستا ، فش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.