دکتر سلطانخواه:

نخبگان جلوداران كاروان پيشرفت كشور هستند

رئيس بنياد ملي نخبگان گفت: برای اینکه کشور به سمت پیشرفت و تعالی گام بردارد، نیاز به جلودارانی دارد؛ افرادی که پیشاپیش این کاروان حركت مي كنند؛ نخبگان کشور هستند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي و اطلاع رساني بنياد ملي نخبگان، دكتر نسرين سلطانخواه اظهار كرد: روزی که بنیاد ملی نخبگان می خواست تشکیل شود، اگر نظر و  پشتیبانی مقام معظم رهبری نبود، هیچگاه این بنیاد شکل نمی گرفت، زیرا در آن زمان و حتی امروز برخی اشخاص هستند که معتقدند توجه به یک عده خاص هم از عدالت به دور است  و هم موجب می شود تا  افرادی متوقع در جامعه تربیت شوند.
 
رئیس بنیاد ملی نخبگان  با بیان این مطلب که این افراد البته برای خود استدلال هایی نیز دارند، افزود: با این وجود مقام معظم رهبری با نگاه بلندی که به این مسئله داشته اند، بر ضرورت تشکیل مکانی  تاکید کردند که از استعدادهای برتر کشور و افرادی که دارای استعدادهای خدادادی هستند و با سعی و تلاش خود این استعداد را بروز داده اند، پشتيباني شود و اگر فردی به جز ایشان این مطلب را پیگیری می کرد، شاید بنياد به ثمر نمی رسید.
 
وی با اشاره به اینکه در دهه اول انقلاب امام خمینی (ره) دستور داد به طور مثال ارگاني تاسیس شود که مسئولیت محرومیت زدایی از روستاها را بر عهده داشته باشد،همچنین براي ریشه کنی بی سودادی بر تشكيل نهضت سوادآموزی تاکید شد، ادامه داد: در آن زمان برای محرومیت زدایی این موارد از ضرورت های ایران بود. حال پس از گذشت 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ضرورت کشور این بود که جایی به نام بنیاد ملی نخبگان ایجاد شود که وظیفه اش رسیدگی به استعدادهای برتر و نخبگان کشور باشد.
 
دکتر سلطانخواه افزود: این اقدام نشان دهنده برنامه ریزی و نگاه بلند به آینده است تا با حمايت از نخبگان و استعدادهاي برتر و هموار كردن مسير، تا آنان بتوانند ملت و کشور ما را به قلل مرتفع علم و پيشرفت برسانند.
 
رئیس بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: بنابراین برای اینکه کشور به سمت پیشرفت و تعالی گام بردارد، نیاز به جلودارانی دارد؛ افرادی که پیشاپیش این کاروان حركت مي كنند، نخبگان کشور هستند.
 
وی با تاکید بر اینکه بر این اساس نهادی به نام بنیاد ملی نخبگان مامور انجام این کارشد، گفت: در حال حاضر همكاران بنياد در تهران 60 نفر و در استان ها 120 نفر مشغول به خدمت هستند، همچنین خوشبختانه سازمانهايي مربوط به حوزه نخبگان همچون وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیفات و فناوری و همکاران آنها به ما کمک می کنند تا به شكل مطلوب به ايفاي وظایف خود به پردازيم.
 
دکتر سلطانخواه با بیان اینکه در انجام این ماموریت نه تنها مسئولان کشور بلکه همه مردم ما را یاری می کنند، ادامه داد:ایران اسلامی مملو از استعداد است، جواناني كه منتظر هستند تا به آنها فرصت داده شود استعدادهاي خود را شکوفا کنند.
 
رئیس بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: اگر شما نخبگان و استعداد های برتر همراه مسئولان در سفرهای استانی به مناطق محروم سفر كنيد ساكنان اين منطقه ها با وجود همه محروميتهايي كه دارند،از دیدن شما و موفقیت هایتان بسيار خوشحال خواهند شد و به داشتن چنین استعدادهایی در کشور افتخار مي كنند.
 
دکتر سلطانخواه ادامه داد: در این زمینه  اگر تعهدي هست، تعهدي است که بر عهده نخبگان در برابر ملت بزرگ ایران و مردمی است که به شما دلبسته اند و امید دارند که بتوانید با هوشیاری، اعتماد  نفس و تکیه بر هویت دینی و ملی بسیار اصیل خود آینده ای روشن و پر افتخار را برای این کشور رقم بزنید.
 
وی در خاتمه گفت: مطمئن هستم شما همانطور که تا این مرحله موفق بوده اید، می توانید باز در آينده در برابر ملت رو سفید باشید و ما نیز در این حوزه شما را یاری می کنیم تا قدم های بزرگتری بردارید.
برچسب ها: نخبه ، استدلال ، بنیاد ، سواد ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.