ارز مرکز مبادلات از دو ماه آینده مبنای حقوق ورودی واردات قرار می گیرد

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پترو شیمی موکول شدن مبنا قرار گرفتن ارز مرکز مبادلات برای واردات کالا از دوماه آتی را خواستار شد وگفت: اجرایی شدن این امر بدون احتساب زمان مشکلاتی را برای صادر کنندگان ایجاد می کند.

حسن خسروجردی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص قرار گرفتن مبنای حقوق ورودی بر اساس ارز مرکز مبادلات، افزود: هر سیاستی که مکانیزم عادی را تغییر دهد روال جاری وکاری صادرکنندگان را متحول می کند.

وی با اشاره به اینکه، مبنا قرار گرفتن حقوق ورودی براساس ارز مرکز مبادلات بسیاری از صادر کنندگان را با مشکل جدی مواجه می کند، افزود: فعالان اقتصادی گشایش اعتبار را بر اساس حقوق ورودی ماه های گذشته انجام داده اند و باید برای تطبیق واردات با حقوق ورودی جدید به آنها فرصت داده شود.

خسروجردی تصریح کرد: در صورتی که فرصت زمانی دو ماهه در نظر گرفته شود فعالان اقتصادی تعهدات ایجاد شده را عملی کرده و خود را با شرایط جدید تطبیق می دهند.

رییس اتحادیه صادر کنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی با بیان آنکه، ‌دولت با توجه به شرایط تحریم حق تعیین سیاست ها و راهکارهای جدید را دارد ،‌اظهارداشت: انتظار می رود تصمیم ها و سیاست ها به صورت هماهنگ تر و کارشناسی تر اتخاذ شود تا از بروز هر گونه مشکل جلوگیری شود./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار