کارت قرمز بورس کالا به غول هاي پتروشيمي و فولاد؛

35 توليدکننده پتروشيمي و فولادي حکم تعليق و اخطار گرفتند

به دنبال نتايج حاصله از بررسي دوره اي عملکرد عرضه کنندگان محصولات توليدي در بورس کالا تعداد 35 واحد توليدکننده پتروشيمي و فولادي مشمول تعليق عرضه محصولات در اين بورس و يا دريافت اخطار براي ايفاي کامل تعهدات عرصه توليدات خود در بورس کالا شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، براساس مصوبات قانوني کليه واحدهاي پتروشيمي و فولادي ملزم به عرضه محصولات خود در بورس کالا مي باشند بنابراين در بررسي هاي دوره اي (3 ماهه و 6ماهه) عملکرد عرضه اين واحدها در قياس با توليد و تعهدات عرضه ارايه شده به بورس، مورد بررسي و تحليل قرار گرفته است.

براساس آخرين آمار و اطلاعات استخراج شده در خصوص انحراف واحدها از تعهدات عرصه و همچنين درصد عرضه نسبت به توليد واقعي، تعدادي از عرضه کنندگان که مغايرت عملکرد داشته اند با تعليق عرضه محصولات در بورس و تعدادي نيز با اخطار براي اصلاح روند عرضه توليدات در بورس براي مطابقت با تعهدات مندرج در اميدنامه پذيرش محصولات مواجه شدند.

براساس اين گزارش، شرکت هاي پتروشيمي غدير، لاله، مهر و شرکت هاي فلزي کاويان، فولاد بناب از جمله 17 واحد توليدي پتروشيمي و فولادي هستند که مشمول تعليق پذيرش و عرضه در بورس شدند.

از سوي ديگر واحدهاي توليدي پتروشيمي، شازند اراک، پرديس، آبادان، اروميه، رجال و واحدهاي فولادي البرز تاکستان، نورد گيلان، فولاد کرمانشاه، ذوب آهن اروميه از جمله 18 واحد توليدي پتروشيمي و فولادي هستند که مورد اخطار يک ماهه قرار گرفته اند و حداکثر تا پايان آذرماه مي بايست وضعيت عرضه خود را مطابق با تعهدات اصلاح کنند.

گزارش از محمد فهمي
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار