تبریز/

تبديل پایاب سد خداآفرین به نگین کشاورزی آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با زیرکشت رفتن پایاب سد خداآفرین ، این شهرستان به نگین کشاورزی استان تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محمدیان، با اشاره به توانمندیها و پتانسیل های این شهرستان در توسعه بیش از پیش بخش کشاورزی و افزایش جایگاه خود در نظام اقتصاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: خداآفرین با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط مناسب آب و هوایی، مهمترین شهرستان استان در تولید محصولات کشاورزی محسوب می شود.

وی با اشاره به اهمیت پایاب سدخداآفرین در توسعه بخش کشاورزی این شهرستان گفت: مهمترین مسئله در حال حاضر، بهره مندی تمامی ساکنین این شهرستان از منافع حاصل از این طرح بزرگ زیر بنائی بخش کشاورزی در منطقه بوده و فرمانداری، با محوریت این امر، در تقسیم و واگذاری اراضی پایاب تاکید کامل دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در ادامه با اشاره به این موضوع که کشت پنبه، ذرت علوفه ای، غلات، آفتاب گردان روغنی و کنجد در پایاب این سد کشاورزی منطقه را متحول می سازد گفت: درصورت رعایت تناوب کشت و اعمال نقطه نظرات فنی کارشناسان، خواهد توانست زمینه را برای ایجاد درآمد و نهایتاً ماندگاری زارعین و دامداران فصلی مهیا نماید./س

 

برچسب ها: تبدیل ، پایاب ، نگین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.