سروري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اصلاح قانون انتخابات در مقطع كنوني اقدامي عجولانه است

قائم مقام جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي گفت: اصلاح قانون انتخابات در حال حاضر اقدامي عجولانه و شتاب‌زده است و به بررسي‌هاي كارشناسي شده بيشتري نياز دارد.

پرويز سروري در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران اصلاح قانون انتخابات را امري ضروري و لازم دانست و اظهار داشت: قانون انتخابات طي سال‌هاي گذشته نشان داده است كه ظرفيت‌هاي كاملي را براي اجراي انتخابات ندارد.

قائم مقام جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي اصلاح قانون انتخابات را در مدت زمان كوتاه يك آفت دانست و ادامه داد: اصلاح قانون انتخابات در حال حاضر اقدامي عجولانه و شتاب‌زده است و به بررسي‌هاي كارشناسي بيشتري نياز دارد.

وي تصريح كرد: اگر اصلاح قانون انتخابات به بعد از انتخابات‌ آتي واگذار شود، التهابات سياسي منجر به ايجاد دستخوش در اين قانون نخواهد شد.

سروري با بيان اينكه بعد از برگزاري دو انتخابات آتي فرصت‌ كافي براي بررسي‌هاي بيشتر در زمينه اصلاح قانون انتخابات وجود دارد، افزود: اصلاح عجولانه قانون انتخابات شائبه اينكه اصلاح اين قانون از حالت انتخاباتي خارج شده است را ايجاد مي‌كند.

قائم مقام جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي با بيان اينكه اصلاح قانون انتخابات در شرايط كنوني به صلاح كشور نيست و مي‌تواند زمينه ايجاد چالش را بين قوه مقننه و مجريه ايجاد كند، ادامه داد: بايد مدل‌هاي مختلف انتخاباتي به صورت دقيق مورد آسيب‌شناسي قرار بگيرند و در زمان مناسب اين قانون را اصلاح كنيم.

وي تاكيد كرد: جلسات برگزار شده ميان مجلس و دولت درباره اصلاح اين قانون محدود بوده و به نوعي ميان مجلس و دولتتقابل ايجاد شده است.

قائم مقام جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي با بيان اينكه شوراي نگهبان به عنوان نهادي نظارتي به اصلاح اين قانون نگاه منفي دارد، خاطر نشان كرد: تصويب اين قانون در حال حاضر به نفع كشور نيست و نمي‌تواند زمينه‌هاي لازم را براي برگزاري انتخابات فراهم كند.

لازم به ذكر است كه كميسيون شوراها و امور داخلي كشور اصلاحيه قانون انتخابات را چندي پيش به صحن علني ارجاع داد و اين اصلاحيه با قيد دو فوريت در مجلس شوراي اسلامي مطرح شد كه نظرات موافق و مخالف تعداد زيادي از نمايندگان، منجر به تعويق راي گيري درباره كليات آن شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار