لاريجاني در دیدار با آیت‌الله سیدمحمد سعید حکیم:

دخالت‌های برخی کشورها برای مردم سوریه زحمت ایجاد کرده است/ مشکل سوریه با راهکار سیاسی سریع‌تر حل می‌شود

رییس مجلس شورای اسلامی که در سفر خود به عراق تا كنون با برخی از مراجع تقلید از جمله آیات عظام سید محمد بحرالعلوم، محمداسحاق فیاض، سیستانی، سید محمدسعید حکیم و بشیر نجفی در مورد موضوعاتی همچون مسائل عراق، سوریه، لبنان و غزه دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش حوزه مجلس باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی در ادامه دیدارهای خود با مراجع عظام تقلید در عراق، با آیت‌الله سید محمدسعید حکیم از مراجع عظام تقلید دیدار کرد.

وي در این دیدار گفت: سفر من به عراق در ادامه سفر منطقه‌ای چند روز اخیر و به دعوت رئیس پارلمان عراق صورت می‌گیرد چراكه لازم بود پس از تحولات غزه ديدارهايي با مقامات کشورهای منطقه صورت گیرد.

رییس مجلس با اشاره به اینکه  جمهوری اسلامی ایران در تلاش است تا مسائل سوریه در شرایط آرامتری حل و فصل شود، تصریح کرد: متاسفانه دخالت‌های برخی کشورها برای مردم سوریه زحمت ایجاد کرده است.

در ادامه این دیدار آیت‌الله سید محمدسعید حکیم نیز ضمن خوش‌آمدگویی به علی لاریجانی و هیات همراه به تحولات سوریه اشاره کرد و گفت: دستیابی به آرامش در سوریه بستگی به گفتگوهای طرف‌های داخلی دارد و سیاسیون بین‌المللی باید نقش موثری را برای ایجاد آرامش و ثبات در سوریه ایفا کنند.

این مرجع عالیقدر شیعه با بیان اینکه ادامه خشونت‌ها در سوریه باعث می‌شود تنش‌ها به سایر کشورها هم کشیده و به ضرر همه تمام شود، تصريح كرد: طرف‌های درگیر در سوریه باید منافع ملی این کشور را در نظر بگیرند و به فکر مردم این کشور باشند.

آیت‌الله حکیم با تاکید بر ضرورت اتحاد شیعیان برای مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام، گفت: مرجعیت شیعی از نقاط قوت شیعیان است و مسلمانان برای آن اهمیت و احترام زیادی قائل هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه تروریست‌ها مصیبتی برای جامعه اسلامی هستند، تصریح کرد: امروز برای همگان مشخص شده است که مسلمان واقعی در خط آرامش حرکت می‌کند و وظیفه همگان این است تا چهره واقعی اسلام را به مردم نشان داده و اسلام عاری از خشونت را به مردم دنیا معرفی کنند.

این مرجع عالیقدر ادامه داد: من در ملاقات با چهره‌های مختلف علمی، سیاسی و فرهنگی غرب بارها به آنها متذکر شدم اسلام واقعی بر اساس منافع شما حرکت نمی‌کند و شما باید حقیقت اسلام را ببینید.

لاریجانی در دیدار با آیت‌الله بشیر نجفی: مشکل سوریه با راهکار سیاسی سریع‌تر حل می‌شود

علی لاریجانی در ادامه دیدار با مراجع عظام تقلید با آیت‌الله بشیر نجفی از مراجع عظام دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از سفر منطقه‌ای خود به سوریه، لبنان و ترکیه گفت: متاسفانه برخی از قدرت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در سوریه دخالت می‌کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تلاش جمهوری اسلامی ایران توقف کشتار و خشونت در سوریه است، گفت: باید با راهکار سیاسی مشکل سوریه سریع‌تر حل شود.

در این دیدار آیت‌الله بشیر نجفی نیز با اشاره به پیروزی مقاومت اسلامی در غزه گفت: رژیم صهیونیستی شکست سختی از مقاومت اسلامی و مسلمانان در جنگ اخیر خورد.

این مرجع تقلید ضمن تبریک پیروزی مجاهدان فلسطینی در جنگ اخیر اظهار داشت: این پیروزی باعث عزت مسلمانان در سراسر جهان شد.

رئیس مجلس با آیت الله سیستانی دیدار کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر به عراق با آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان این کشور دیدار و گفتگو کرد.
 
لاریجانی در دیدار با آیت الله سیستانی درباره مشکلات منطقه و جهان اسلام گفتگو کرد.

لاريجاني در ديدار با آيت‌الله بحرالعلوم: پیروزی مردم غزه یک پیروزی تاریخی برای فلسطین و مقاومت اسلامی بود

علي لاريجاني همچنين در جريان سفر به عراق با آیت‌الله سید محمد بحرالعلوم از علمای برجسته اين كشور ديدار و گفتگو كرد.

وي گفت:  ما قلبا شما را دوست داریم و همیشه جویای احوال شما هستیم و امیدواریم در کنار ملت عراق همواره موفق و سربلند باشید.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه افزود:  یکی از محاسن سفر به عراق، دیدار با علما و بزرگان این کشور و استفاده از نظرات آنها است.

وي بااشاره به پيروزي تاريخي مردم غزه بر رژيم صهيونيستي تصريح كرد: پیروزی مردم غزه یک پیروزی تاریخی برای فلسطین و مقاومت اسلامی بود و این پیروزی را باید به همه مسلمانان تبریک گفت.

در ادامه اين ديدار آيت‌الله بحرالعلوم ابراز امیدواری كرد كه دیدارهای رهبران عالی رتبه ایران از عراق صورت بگیرد تا رابطه برادری دو کشور تقویت شود.

وي اظهار داشت: وجود شما و رهبری حکیمانه آیت‌الله خامنه‌ای مانع از پیشروی‌هایی می‌شود که برخی کشورها به دنبال آن هستند.

اين مرجع برجسته شيعيان عراق ادامه داد: وقتی خالد مشعل می‌گوید که ما ابتدا به کمک خدا و سپس به کمک‌های جمهوری اسلامی ایران پیروز شدیم، ما بسیار خوشحال شدیم که ایران به فلسطین کمک می‌کند تا بر اسرائیل پیروز شود.

انتهای پیام/ب2
برچسب ها: مجلس ، لاریجانی ، حکیم ، سوریه ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار