ارومیه/

بزرگ‌ترین قرارداد سرمایه‌گذاری شمال‌غرب کشور در آذربایجان‌غربی منعقد شد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: بزرگ‌ترین قرارداد سرمایه‌گذاری شمال‌غرب کشور در آذربایجان‌غربی با همکاری سرمایه‌گذار ایرانی منعقد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه مجید آقازاده در نشست خبری که در سالن جلسات شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی برگزار شد اظهار داشت: سه پروژه مهم آب و فاضلاب در آذربایجان‌غربی به سرمایه‌گذار واگذار شده است.

وی با اشاره به شهرهایی که این پروژه‌ها در آن‌ها اجرایی می‌شوند تصریح کرد: ایجاد تأسیسات شهر شاهین‌دژ به همراه 40 درصد شبکه فاضلاب، ایجاد تأسیسات شهر چایپاره به همراه تصفیه‌خانه فاضلاب و ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان ماکو شامل طرح‌های سرمایه‌گذاری می‌شود.

آقازاده با بیان اینکه در مجموع 50 میلیارد تومان در اجرای این پروژه‌ها توسط سرمایه‌گذاری هزینه می‌شود، افزود: حمایت از سرمایه‌گذار و بسترهای قانونی موجود که در بدو ابلاغ قانون پنجم توسعه رخ داد به وزارت نیرو این اجازه را داد تا نسبت به خرید آب تصفیه شده و پساب تصفیه شده اقدام کند.

وی با بیان اینکه این اقدامات شامل عملیات ساخت، بهره‌برداری و انتقال توسط سرمایه‌گذار است افزود: طبق قرارداد ساخت، بهره‌برداری و انتقال توسط سرمایه‌گذار مدت اجرای این سه طرح به طور موازی دو سال است.

آقازاده با اشاره به دوران بهره‌برداری از این پروژه‌ها توسط سرمایه‌گذار گفت: دوران بهره‌برداری از این پروژه‌ها 20 سال توسط سرمایه‌گذار است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی اعلام کرد: این ظرفیت‌‌ها در تأسیسات ایجاد می‌شود تا جمعیت بیشتری را از جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب زیر پوشش ببریم.

آقازاده با بیان اینکه کارگاه آموزشی در خصوص انتقال تجربیات به سایر دستگاه‌های اجرایی در این زمینه برگزار می‌شود، گفت: با توجه به سیاست وزارت نیرو و روحیه مسئولان از سال 89 جذب سرمایه‌گذار در استان آغاز شده است ولی این امر در سال 90 یعنی پس از 15 ماه با دستور تشکیل دفتر تجهیز منابع مالی با مشارکت بخش خصوصی عملیاتی شد.

وی افزود: دستور مطالعات و اخذ ردیف اجرایی سه پروژه مذکور در سفرهای هیئت دولت به استان صادر و به تصویب رسیده بود ولی به دلیل محدودیت منابع مالی این امر میسر نشده بود./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.