فارس/

افزایش 30 درصدی جمعیت حیات وحش در منطقه حفاظت شده بهرام گور فارس

ر سرشماری امسال، جمعیت حیات وحش در منطقه حفاظت شده بهرام گور فارس 30 درصد افزایش یافت .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس از افزایش جمعیت حیات وحش در منطقه حفاظت شده بهرام گور در استان فارس خبر داد.
به گفته ابراهیمی کارنامی در سرشماری پاییزه حیات وحش منطقه حفاظت شده بهرام گور جمعیت کل و بز نسبت به سرشماری سال گذشته 30 درصد افزایش یافته همچنین جمعیت جبیر 39 درصد ،گورخر ایرانی21 درصد و قوچ و میش 5 درصد افزایش یافته است.
وی همچنین گفت: در سرشماری پاییزه حیات وحش امسال 622 راس کل و بز وحشی در منطقه حفاظت شده بهرام گور مشاهده شده که در سال گذشته 479 راس گزارش شده بود همچنین آمار قوچ و میش از 311 راس در سال گذشته به 327 راس و جمعیت جبیر از 18 راس به 25 راس و جمعیت گور خر ایرانی از 359 راس به 433 راس رسیده است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس امنیت زیستگاه منطقه حفاظت شده بهرام گور ،افزایش حضور محیط بانان و تهیه و ایجاد تجهیزات و امکانات ،آبرسانی و غذارسانی به حیات وحش،ایجاد شرایط جهت زاد و ولد و زندگی آرام حیات وحش را از دلایل اصلی رشد جمعیت حیات وحش منطقه بر شمرد.
وی افزود: منطقه حفاظت شده بهرام گور در شرق استان فارس و شمال شرقی شهرستان نیریز قرار دارد و وسعت این منطقه 408 هزار هکتار و ارتفاع بلندترین نقطه آن دو هزار و 787 متر بوده و دارای آب و هوای گرم و خشک و بارندگی حدود 200 میلی متر است.
این محدوده از سال 1351 با عنوان منطقه حفاظت شده "بهرام گور" تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست فارس قرار گرفته است./س

برچسب ها: بهرام ، گور ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.