آغاز خاموشي فرستنده‌هاي آنالوگ مستقر در ايستگاه تلويزيوني الوند

مراسم آغاز به كار روند پخش ديجيتالي شبكه هاي صدا و سيما و خاموشي فرستنده‌هاي آنالوگ، امروز در ايستگاه الوند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حاضر در محل باشگاه خبرنگاران؛ مراسم افتتاح رسمي شبكه‌هاي ديجيتالي صدا و سيما و آغاز خاموشي فرستنده‌هاي آنالوگ شبكه 2 ؛ امروز در شبكه 2 با حضور علي عسگري معاون توسعه و فناوري صدا و سيما و بخشي زاده مدير شبكه دو برگزار شد.



محمد علي عسگري معاون توسعه و فن آوري صدا و سيما در اين مراسم با خاموش كردن تلويزيون آنالوگ گفت: با توسعه موفقيت آميز تلويزيون ديجيتال توسط سازمان صدا و سيما در كشور روند خاموشي تلويزيون آنالوگ امروز آغاز شد و اين يكي از افتخارات كشور به حساب مي آيد.
وي افزود: در و اقع اين اولين گام براي شروع خاموشي تلويزوين هاي آنالوگ در كشور است،زيرا اينجا قديمي ترين ايستگاه تلويزيون در كشور به حساب مي‌آيد و امروز همه فرستنده هاي آنالوگ در اين ايستگاه قطع شدند.
علي عسگري ادامه داد: البته هنوز در تهران تلويزيون آنالوگ از ايستگاه هاي ديگر در كنار ديجيتال ارائه مي شود و اين يك پيام براي شهروندان تهراني است كه  از تلويزيون هاي ديجيتال بيشتر استفاده كنند.
علي عسگري اظهار داشت: بيش از شصت درصد مردم تهران از سرويس ديجيتال استفاده مي كنند. اين يك روند جهاني بوده و طبق تفاهماتي كه در طي چندين سال گذشته انجام شده تمامي فرستنده هاي آنالوگ تا سال 2015 خاموش مي‌شوند و پلان فركانسي آنالوگ بعد از سال 2015 ديگر اعتباري ندارد.
وي عنوان كرد: اين يك پيام براي شهروندان تهران و سراسر كشور بوده كه امروز زير پوشش تلويزيون ديجيتال هستند و از آنها تقاضا داريم به استفاده از تلويزيون ديجيتال روي آورند، زيرا در آينده تهران و ديگر مناطق كشور تلويزيون آنالوگ نخواهند داشت.
علي عسگري تصريح كرد: برنامه خاموشي تلويزيون آنالوگ را در چند ماه آينده به طور كامل اعلام خواهيم كرد و اين يك روند منطقه اي و مرحله اي است.
معاون توسعه و فن آوري صدا وسيما اظهار داشت: در حال حاضر بيش از شصت و شش درصد از جمعيت ايران تخت پوشش تلويزيون ديجيتال هستند و با ادامه اين روند قصد 90 درصدي پوشش ديجيتال را در يك سال آينده داريم.
وي بيان كرد: امروز ما تنها يكي از فرستنده هاي شهر تهران را خاموش كرديم، حتي آنالوگ شبكه دو در تهران هنوز روشن است اما در آينده بعد از خاموشي مردم تنها از طريق تلويزيون ديجيتال مي توانند تصاوير را دريافت كنند.
علي عسگري گفت: اين طرح اولين بار در هشتم آذرماه 1388 شروع شد و امروز در تاريخ نهم آذر 1391، اولين گام را در خاموشي تلويزيون آنالوگ برداشتيم و شروع آن از شبكه 2 به دليل قديمي بودن اين ايستگاه است كه به ترتيب در شبكه سه و چهار نيز آغاز خواهد شد.
 وي در خصوص خاموشي تلويزيون آنالوگ اظهار داشت: زيست فناوري ديجيتال و آنالوگ در كنار هم نامعقول و همراه با هزينه و نگهداري مضاعفي برخوردار بوده و در آينده به خاموشي كامل روي خواهيم آورد.
علي بخشي زاده مدير شبكه دو سيما اظهار داشت: همكاران ما در حوزه فني با تلاش شبانه روزي وضعيت موجود و مطلوب خود را طراحي و شناسايي كرده و سعي دارند بهترين تصاوير را به مخاطبان شبكه هاي سيما ارائه دادند.

برچسب ها: شبکه ، دو ، دیجیتال ، آنالوگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار