نکونام:

نباید از انتخاب فدراسیون ناراحت شویم/منتقد فوتبال عربها بودیم، خودمان مثل آنها شدیم

کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: نباید از انتخاب فدراسیون فوتبال به عنوان بهترین فدراسیون آسیا ناراحت شویم زیرا این موضوع افتخاری برای همه جامعه فوتبال است.

جواد نکونام در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، ابتدا در خصوص بازی تیمش در لیگ برتر مقابل داماش گیلان گفت: شرایط بازی در گیلان سخت است، به ویژه اینکه زمین آنجا چمن مصنوعی است و تیم ما که بیشتر بازی روی زمین انجام می دهد شرایط سختی را باید تجربه کند. با توجه به اینکه برای قهرمانی نیم فصل که ارزش چندانی ندارد نیاز به سه امتیاز بازی با داماش داریم باید هرسه امتیاز بازی با داماش را به دست آوریم تا وضعیتمان در جدول بهتر شود.

نکونام در خصوص اینکه آیا تا کنون بر روی چمن مصنوعی بازی کرده است یا خیر، افزود: در بازی هایی که برای تیم ملی مقابل کره شمالی در پیونگ یانگ برگزار کردیم سه مرتبه روی چمن مصنوعی آنجا بازی کردم البته چمن مصنوعی آنجا کیفیت خوبی داشت، اما آنگونه که شنیدم چمن مصنوعی رشت کیفیت خوبی ندارد ولی باید تلاش کنیم که هرسه امتیاز را از داماش بگیریم.

کاپیتان تیم ملی فوتبال در خصوص انتخاب فدراسیون به عنوان بهترین فدراسیون آسیا گفت: بابت این انتخاب به مسئولین فدراسیون فوتبال تبریک می گویم، ای اف سی برای این انتخاب قطعا معیارهایی داشته است. به هر حال این انتخاب برای فوتبال ما خیلی خوب و مفید بود زیرا در این چند سال گذشته شرایط خوبی نداشتیم و این انتخاب و حضور کریمی در بین سه نامزد دریافت عنوان بهترین بازیکن افتخاری است برای تمام جامعه فوتبال کشورمان و نباید از آن ناراحت شویم.

وی اظهار کرد: امیدوارم روند فوتبال کشورمان روبه رشد باشد و اگر اینگونه باشد برای همه ارکان از جمله مربیان ، بازیکنان مفید است.

نکونام در پاسخ به این سوال که"اتلاف وقت و تمارض در فوتبال ما روند روبه رشدی داشته و در بازی های لیگ برتر تیم ها از این حربه برای نتیجه گیری استفاده می کنند، آیا این موضوع برای فوتبال ما خوب است؟" گفت: قطعا مناسب فوتبال ما نیست؛ به شخصه مخالف این کار هستم و اگر ببینم بازیکنی برای اتلاف وقت خود را به زمین بیاندازد توپ را به بیرون نمی زنم. اگر در تیم ما هم بازیکنی این کار را کرد از تیم حریف می خواهم توپ را به بیرون نزند.

وی در ادامه گفت: این موضوع که متاسفانه همه گیر شده برای فوتبال کشورمان بد است؛ ما خودمان یکی از منتقدین این حرکت تیم های عربی بودیم اما حالا فوتبال ما به آن دچار شده است؛ فوتبالیست ها باید با اراده ای دسته جمعی از گسترش این موضوع در فوتبالمان جلوگیری کنند و باعث برچیده شدن آن شوند.

نکونام همچنین در خصوص تغییر مداوم طرح پیراهن های باشگاه های فوتبال کشورمان در لیگ برتر گفت: در لیگ های حرفه ای ابتدای فصل هر تیم سه لباس با رنگ های مختلف معرفی می کند و تا انتهای فصل از همان لباس ها استفاده می کنند در ضمن لباس دروازه بان ها نیز در ابتدای فصل معرفی می شود و دیگر تا انتهای فصل حق تعویض رنگ آن را ندارند اما متاسفانه این موضوع نیز در لیگ حرفه ای ما مراعات نمی شود، البته در اروپا ممکن است اسپانسر تیم ها عوض شود اما طرح پیراهنشان تغییر نمی کند. البته فکر کنم دلیل این کار تیم های ما و تغییر مداوم طرح پیراهن ها به دلیل قشنگی آن باشد!
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار