بررسي سه فيلم در برنامه "هفت"؛

نوروزبيگي:تحريم "خرس" در ايران با وجود شركت در جشنواره هاي خارجي امري بيهوده است/بهراميان:"آينه شمعدون" قرباني جوسازي رسانه ها شد

نوروزبيگي گفت: تعجب مي كنم كه چرا اين فيلم در خارج از كشور اكران مي شود اما اجازه نمايش در ايران را ندارد. آثار من با رويكرد مناسبتي و دفاع مقدس با مشكل روبرو مي شود.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران، در برنامه "هفت" بامداد شنبه 11 آذر ماه "بهرام بهراميان" كارگردان، "جواد نوروز بيگي" تهيه ننده و "جواد عظيمي ميرآبادي" مدير اداره نظارت و ارزشيابي به صورت تلفني در برنامه درباره مشكلات فيلم هاي سينمايي "آينه شمعدون"، "خرس" و "من و زيبا" به گفتگو پرداختند.
"بهرام بهراميان" كارگردان "آينه شمعدون" گفت: بعد از ارائه فيلم نامه اوليه به ادراه پروانه ساخت و وارد شدن 40 اصلاحيه به فيلم، با رفع آن ها، پروانه ساخت براي اين فيلم صادر شد.
وي تصريح كرد: مشكلات اين فيلم به دليل شيطنت يك خبرنگار بود كه با پيدا كردن نسخه اي از فيلمنامه، لفظ موهن را به اين اثر داد و اين شيطنت تشويش اذهان عمومي عليه فيلم را به دنبال داشت.
"جواد نوروزبيگي" تهيه كننده سينما و تلويزيون درخصوص فيلم سينمايي "من و زيبا" گفت: اين فيلم به مناسبت ايام محرم ساخته شده و گمان مي كرديم مورد تشويق قرار بگيرد اما متاسفانه مسئولان پشت ما را خالي كردند.
وي در ادامه درباره فيلم سينمايي "خرس" اظهار داشت: تعجب مي كنم كه چرا اين فيلم در خارج از كشور اكران مي شود اما اجازه نمايش در ايران را ندارد. آثار من با رويكرد مناسبتي و دفاع مقدس با مشكل روبرو مي شود.
عظيمي ميرآبادي در پاسخ به اين صحبت ها عنوان كرد: فيلم "خرس" براي نمايش در ايران مشكلاتي دارد كه بايد رفع شود اما دوستان اصلاحات را برطرف نمي كنند.
وي درخصوص "آينه شمعدون" بيان كرد: برخلاف صحبتهاي بهراميان در فيلمنامه تغيير 100درصدي به وجود آمده و به همين علت اين فيلم توقيف شده و بايد آن را رفع كنند تا فيلمبرداري آن ادامه پيدا كند.
نوروزبيگي در ادامه متذكر شد: من هميشه دغدغه ساخت فيلم هاي ارزشمند را داشتم و هيچ گاه به دفاع مقدس توهين نكرده ام.
عظيمي ميرآبادي در پاسخ به نوروزبيگي گفت: من به شخص نوروزبيگي و آثارشان علاقه زيادي دارم اماطبق وظيفه اين اصلاحات بايد انجام شود.
وي درباره "آينه شمعدون" ادامه داد: براساس اسناد و مدارك اين فيلم با نام "به جهنم خوش آمديد" پروانه ساخت گرفته است اما فيلمنامه ديگري تحت عنوان "آينه شمعدون" جلوي دوربين رفته است.
در ادامه بهراميان عنوان كرد: تهيه كننده فيلم براي دو فيلمنامه تقاضاي پروانه ساخت كرده كه فيلمنامه اولي با عنوان "به جهنم خوش آمديد" با كارگردان ديگري پروانه ساخت گرفته و فيلمنامه دوم "آينه شمعدون" فيلم من است و تمامي اسناد و مدارك آن نيز مستند است و درصورت لزوم مي توانم آن را به برنامه "هفت" ارائه كنم.
گفتني است برنامه سينمايي هفت، با رويكرد مسائل سينماي ايران با اجراو سردبيري محمود گبرلو و تهيه كنندگي علي قانع هر هفته جمعه شب ها از شبكه سه سيما به روي آنتن مي رود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار