نامزدهای اسکار جلوه های ویژه ی 2013 معرفی شدند+تصاوير

آکادمی جوایز اسکار اسامی 10 فیلم نامزد اسکار جلوه های ویژه ی 2013 را اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ایندی وایر، آکادمی جوایز اسکار اسامی 10 فیلم نامزد اسکار جلوه های ویژه ی 2013 را اعلام کرد.
1. "جان کارتر" اثر" اندرو استنتون"
خلاصه داستان: "جان کارتر" ماجراجویی "جان کارتر"، شخصیت اصلی رمان "ادگار رایس باروز" و سفر او به سیاره عجیب بارسوم (مریخ)، را بازگو می‌کند.

2."اطلس ابر" اثر "تام تیکور"،" اندی وایچوفسکی" و" لانا وایچوفسکی"
خلاصه داستان:" اطلس ابر " چندین داستان مختلف در بازه های زمانی متفاوت را به تصویر می کشد که همگی آن بطور مستقیم به یکدیگر مرتبط هستند. اولین داستان درباره یک برده(دیوید جیاسی) است که در سال 1849 بصورت مخفیانه وارد یک کشتی می شود و در آنجا با یک حقوقدان به نام "آدام " که مخالف برده داری آشنا می شود و.. داستان بعدی مربوط به یک موسیقی ساز جوان به نام "رابرت" است که در سال 1931 برای فراگیری موسیقی نزد یک استاد کهنه کار و بداخلاق به نام "ویویان" می آید و تمام زندگی اش را معطوف ساخت قطعه ای به همراه استاد می کند اما در ادامه مشکلاتی بوجود می آید، سومین داستان مربوط به یک روزنامه نگار خانم به نام لویزا ری است که در 1973 در شهر سان فرانسیسکوی آمریکا درگیر مسائل یک نیروگاه هسته ای و فسادهای موجود در آن می شود.

3. "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" اثر "مارک وب"
خلاصه داستان: "اندرو گارفیلد" در این فیلم به نقش نوجوانی کم رو و دست و پا چلفتی ظاهر می شود که توسط نیش یک عنکبوت گزیده شده و صاحب توانایی هایی فوق العاده می شود. اما قدرت بیشتر، مسئولیت های بیشتر نیز به همراه دارد.

4. "سقوط آسمانی" اثر "سم مندز"
خلاصه داستان: در"اسکای‌فال" وفاداری جیمز باند به "ام" مورد آزمون قرار می‌گیرد و این زمانی است که گذشته "ام" فاش می‌شود و "ام آی 6"‌ (اداره اطلاعات خارجی بریتانیا) مورد حمله قرار می‌گیرد.

5. "شوالیه تاریکی برمی‌خیزد" اثر "کریستوفر نولان"
خلاصه داستان: هشت سال بعد ازماجراهای "جوکر" است و حالا "بروس وین" که سال‌ها پیش اعتبار خود را به خاطر مصلحت شهر از بین برد و حالا منزوی‌تر از هر زمان دیگری خانه‌نشین شده و با خدمتکار باوفایش "آلفرد" زندگی می‌کند. به تازگی سربازی خشن به نام "بِین" که مدت‌ها قبل توسط "راس الغول" از انجمن سایه‌ها اخراج شده بود، به شهر گاتهام برگشته و قصد دارد تا این شهر را به ویرانه‌ای تبدیل کند تا هیچکس نامی از گاتهام و ساکنانش به خاطر نداشته باشد. بین یک دیوانه تمام عیار است که از هوش بالایی برخوردار است. بروس وین با مشاهده وضعیت خطرناک شهر و احتمال پایان حیات این منطقه، تصمیم می‌گیرد دوباره لباس بتمن را بر تن کند و به مبارزه با بین برود. اما او مانند سابق در این راه تنها نیست و باید روی کمک همراهان جدیدش نظیر زن گربه‌ای حیله‌گر و مرموز به نام "سلینا کایل " حساب باز کند.

6. "هابیت: سفر غیر منتظره" اثر "پیتر جکسون"
خلاصه داستان: "هابیت: سفر غیر منتظره" دنباله زندگینامه "بیلبو بگینز" خواهد بود، که وارد داستانی حماسی درباره تسخیر شدن سرزمین پادشاه کوتوله ها می شود که مدت ها پیش توسط اژدهاي "اسمائوگ" فتح شده است. بعد از آمدن "گاندولف خاکستری" در دهکده هابیت ها، "بیلبو" وارد دسته ای به نام سیزده کوتوله می شود که توسط جنگجویی افسانه ای به نام "تورین اواکنشیلد" رهبری می شود. اما مسیر آن ها از جنگل وحشی می گذرد که در آنجا با غول ها، خائنین، اجنه، عنکبوت های غول پیکر، جادوگران، سگ ها گرگ نما رودرو خواهند شد.

7."زندگی پی" اثر "انگ لی"
خلاصه داستان: "زندگی پی" درباره پسر جوانی بنام "پی پاتل"، فرزند یک نگهبان باغ وحش در هندوستان است. "پی پاتل" در شانزده سالگی همراه خانواده اش از هند به طرف کانادا کوچ می‌کند. خانواده پی در قسمت بار یک کشتی ژاپنی در کنار جانوران باغ وحش به سمت خانه جدید سفر می‌کنند. در میانه راه کشتی غرق می‌شود و پی خودش را در قایق نجاتی به همراه یک کفتار، یک اورانگوتان، یک زرافه زخمی و یک ببر بنگال دویست کیلویی تنها می‌بیند.

8. "پرومتئوس" اثر "ریدلی اسکات"
خلاصه داستان: در سالیان سال پیش از بشر، در مکانی که بنظر می رسد زمین ماقبل تاریخ باشد، موجودی بشرنما در مجاورت آبشاری ایستاده. او یک ردای قربان به تن دارد. در حالیکه بالای سر او سفینه‌ای غولپیکر آماده ترک زمین می‌شود، موجود انسان نما جامی حاوی مایعی سیاه رنگ و جوشان را می‌نوشد. بلافاصله بدن او متلاشی شده و در رودخانه حل می شود. دی ان ای بدن او با آب و محیط زیر آبشار سریعا واکنش می دهد و چرخه تولید سلول های جدیدی آغاز می گردد: سلولهای قرمز رنگی که شباهت به گلوبول های قرمز دارند و سریع تکثیر می یابند.

9. "سفید برفی و شکارچی" اثر " روپرت ساندرز"
خلاصه داستان: در "سفید برفی و شکارچی"، "سفید برفی"، تنها شخصی است که از "ملکه شیطانی"، زیبا تر است و به همین دلیل، ملکه قصد کشتن وی را دارد. اما چیزی که ملکه هرگز تصور آن را نمی‌کند، این است که سفید برفی تهدیدی برای حکومتش است و توسط یک شکارچی، هنر جنگیدن را فرا می‌گیرد. این در حالی رخ می‌دهد که این شکارچی، پیش از این توسط ملکه، مامور کشتن سفید برفی شده بود. سم کلافلین نیز در نقش شاهزاده بازی می‌کند که مدتهاست مسحور زیبایی سفیدبرفی شده‌است

10. "انتقام جویان" اثر "جاس ودون"
خلاصه داستان: "لوکی" در صدد تسخیر زمین بر می‌آید و از این رو با چیتاوری ها ارتباط برقرار می‌کند و به او قول "تسراکت"۲، یک منبع قوی انرژی با قدرتی ناشناخته، را در برابر استفاده از ارتش آن‌ها می‌دهد مدیر شیلد، "نیک فیوری" و مامور "ماریا هیل" وارد محلی دور افتادهٔ آزمایشگاهی در حال تخلیه می شودند که دکتر "اریک سلویگ" در حال آزمایش بر روی "تسراکت" است. مامور "فیل کولسن" به آن ها توضیح می‌دهد که این شئ رفتاری عجیب از خود نشان می‌دهد. ناگهان "تسراکت" فعال می‌شود و دروازه‌ای را باز می‌کند و به "لوکی" اجازه می‌دهد تا به زمین بیاید. "لوکی" "تسراکت" را می‌رباید و به کمک عصای خود، سلوینگ و چند مامور از جمله "کلینت بارتون" را بردهٔ خود می‌کند و فرار می‌کند.در پاسخ این حمله، "نیک فیوریگ دوباره پروژهٔ پیشقدمی انتقام جویان را به راه می‌اندازد./ي2
برچسب ها: اسکار ، سینما ، جلوه ویژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار