کرمانشاه/

چگونه قدی مناسب داشته باشیم

شاخص های مختلفی بر افزایش قد تاثیرگذارند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران كرمانشاه ؛دو فاکتور ژنتیک و محیط تعیین کننده حد قد هستند. از بین این دو فاکتور، ژنتیک نقش مهم تری را ایفا می کند. خوراک غذایی شایسته، تمرینات ورزشی و تندرستی عمومی فرد با حد رشد قد ارتباط مستقیم دارند.

 رشد قد فرآیندی طبیعی و عموما به ارث رسیده است که می توان از طرق گوناگون به پیشرفت این روند کمک کرد اما این را هم باید به یاد داشت که افزایش قد فرآیندی یک شبه نیست. فرد باید این روش های طبیعی را روزانه و بطور پی در پی به کار گیرد تا در درازمدت به حاصل مورد نظر برسد.

 رشد قد از زمان روز میلاد تا به آخر رسیدن دوران بلوغ ادامه دارد. در طول این مدت از طریق رژیم های غذایی شایسته و تمرینات ویژه ورزشی می توان حد رشد را افزایش داد. در پسرها بالاترین حد افزایش قد از سیزده تا بیست سالگی و در دختران از یازده تا ۱۸ سالگی است.  تمرینات ورزشی خاص افزایش قد باید صبح زود انجام شود. این تمرینات شامل حرکات کششی، آویخته شدن از بارفیکس، شنا و … است.

 یکی از موثرترین تمرینات برای افزایش قد حرکات کششی است که هرکس بدون نیاز به لوازم ورزشی می تواند آنها را انجام دهد. به کمک این حرکات ماهیچه ها استحکام می شوند، غضروف ستون فقرات صخیم تر شده و در نهایت سبب افزایش قد می شود. فرد بایست روزانه چند مرتبه و هر بار ده تا بیست ثانیه از بارفیکس آویخته شود. جاذبه زمین سبب به هم متراکم شدن ستون فقرات می شود و بافت های اطراف آن را نازک تر می کند و در حاصل قد کوتاه تر می شود. آویزان شدن از بارفیکس برعکس جاذبه زمین عمل می کند و موجب افزایش قد می شود.

در کنار ورزش، خوراک غذایی شایسته نیز در رشد قد تاثیرگذار است. یک رژیم غذایی شایسته باید هر شش گروه غذایی (میوه جات، سبزیجات، پروتئین ها، حبوبات، چربی ها و غلات) را شامل شود. تحقیقات نشان داده ویتامین آ، پروتئین و روی بالاترین تاثیر را در افزایش قد دارند.

 

برچسب ها: کرمانشاه ، قد ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.