کلینتون: در دور بعدی مذاکرات پیشنهاد جدیدی به ایران خواهیم داد

وزیر خارجه آمریکا گفته است که ما با شرکاي خود در گروه 1+5 رايزني‌هاي فشرده و نزديک داريم تا پيشنهادهايي براي ايران در جلسه بعدي از مذاکرات داشته باشيم.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، هیلاری کلینتون خبر داد که گروه 1+5 در مذاکرات آینده خود با ایران پیشنهاد جدیدی ارائه خواهد کرد.

کلینتون که روز شنبه 11 آذر 1391 (اول دسامبر 2012) پس از سخنرانی در مرکز سابان موسسه بروکینگز به سوالات حاضران پاسخ می‌داد، تاکید کرد که رایزنی‌هایی با گروه‌های 1+5 در جریان است تا در دور بعدی مذاکرات پیشنهاد جدیدی به ایران ارائه کند.

وزیر خارجه آمریکا گفته است: «ما با شرکاي خود در گروه 1+5 رايزني هاي فشرده و نزديک داريم تا پيشنهادهايي براي ايران در جلسه بعدي از مذاکرات داشته باشيم. ما به ايران خاطرنشان مي کنيم که زمان رو به اتمام است و اين که ما بسيار جدي هستيم. ما آماده مذاکره درباره مسائل موجود هستيم اما خواهان حرکت متقابل ايراني‌ها نيز هستيم».

کلینتون درباره مذاکره دو جانبه ایران و آمریکا گفت: «ما از همان ابتدا خاطر نشان کرديم که آمادگي مذاکره و بحث دوجانبه را داريم. ما در اين مسير تلاش هم کرديم. مي‌دانيد که باراک اوباما در دو سال اول تلاش کرد به ايراني‌ها نزديک شود و فرصت‌هايي نيز به وجود آمد اما تاکنون جلسه‌اي تشکيل نشده است. به هرحال ما آمادگي داريم و مي‌توانيم در چارچوب مذاکرات 1+5 بحث دوجانبه داشته باشيم اما ايراني‌ها تاکنون تمايلي نشان نداده‌اند».

«ايران هسته‌اي» نوشت: کلینتون در ادامه همین جلسه پرسش و پاسخ مسئله ایران را مهم‌ترین و پیچیده‌ترین مسئله‌ای دانست که در دوران کاری خود به عنوان وزیر خارجه آمریکا با آن مواجه بوده است.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.