اراک/وزیر نفت؛

طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی شازند به زودی راه اندازی می شود

وزیر نفت از راه اندازی طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی شازند در آینده ای نزدیک با حضور رئیس جمهور خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک رستم قاسمی در سفر یک روزه به استان مرکزی با بیان اینکه تلاش می کنیم ظرف یک ماه آینده این طرح به طور کامل راه اندازی شود گفت: طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی شازند از طرح های مهم کشور برای خودکفایی بوده که با تلاش شبانه روزی در حال انجام است .
وی پیشرفت این طرح را مناسب و در مراحل نهایی دانست و گفت: با اجرای این طرح کشور در ساخت و تامین بیش از 70 درصد تجهیزات پالایشگاهی به خودکفایی رسیدکه در اجرای طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی کارخانه های استان نقش مهمی داشتند.
وزیر نفت با اشاره به اینکه، طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی دارای شاخص هایی چون بهبود بنزین است گفت: طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی تجربه با ارزشی در زمینه استفاده از توان بومی در ارجای طرح های نفتی است.

اجرای طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی شازند از سال 86 با 3میلیاردو 500 میلیون یورو سرمایه گذاری آغاز وبا بهره برداری کامل از آن ظرفیت تصفیه نفت خام از 170 هزار بشکه در روز به 250 هزار بشکه افزایش خواهد یافت .
این طرح یکی از طرح های مهم بنزین سازی کشور است که با بهره برداری از آن ظرفیت تولید بنزین در این پالایشگاه از 4 میلیون لیتر به 16 میلیون لیتر افزایش خواهد یافت ./س

برچسب ها: توسعه ، پالایشگاه ، شازند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.