افشاگر اسناد ويکي‌ليکس: وضع بد زندان موجب شد به فکر خودکشی بیافتم

برادلی منينگ منبع مهم افشاگری های ويکی ليکس که در ارتباط با افشاي اسناد طبقه بندي شده جنگ آمريكا از مي 2010 دستگير شده، گفته است وضع بد زندان موجب شد اضطرابش افزایش یابد و به فکر خودکشی بیافتد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، گروهبان هاي آمريكايي كه با اين نظامي 24 ساله آمريكائي مشاوره داشته اند ديروز اعلام کردند كه وي رفتاري بي تفاوت دارد، صحبت نمي كند و پيش از بازداشت و نگهداري در بازداشتگاه نيروي دريايي در ويرجينيا نيز حرف هايي در مورد خودكشي مي زده است. 
قاضي نظامي دادگاه سرهنگ دنيس ليند اظهار داشت كه در واكنش به خبرهاي وسيع منتشر شده در مورد محاكمه ممكن است محاكمه پيش از موعد و در ماه مارس برگزار شود. 
منینگ اکنون بیش از نهصد روز است که در زندان بسر می برد و این طولانی ترین بازداشت قبل از محاکمه پس از جنگ ویتنام است.
برادلی منينگ صدها هزار سند محرمانه را در اختيار ويکی ليکس قرار داد. ويديوی مشهوری که قتل خبرنگار رويترز توسط خلبانان آمريکايی را نشان ميدهد يکی از اين اسناد است.
منينگ قبل از دستگيری به آشناني نوشته بود از آنجا که اطلاعات را حق مردم ميداند اين اسناد را در اختيار ويکی ليکس قرار ميدهد. او در پاسخ اين آشنا که پرسيده بود چرا اين اسناد را نمی فروشد - مثلا به روسها- نوشت او برای پول اين کار را نميکند بلکه مردم را صاحب اصلی اين اطلاعات ميداند. اين شخص بعدا منينگ را پليس آمريکا لو داد و در عوض به امکانات وسيعی دست يافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار