ظرفیت پالایش نفت خام و میعانات گازی در پالایشگاه نفت بندرعباس از امروز به 30 هزار بشکه در روز افزایش یافت

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس با اجرای طرح افزایش ظرفیت پالایش نفت در پالایشگاه بندرعباس میزان پالایش نفت در این پالایشگاه از 320 به 350 هزار بشکه در روز افزایش یافت .

مدیر عامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت : با اجرای این طرح30 هزار بشکه خوراک پالایشگاه ، ظرفیت تولید بنزین 500 هزار لیتر ، نفتای سنگین صادراتی و گازوییل یک و نیم میلیون لیتر در روز افزایش یافت .

نامور افزود : در این طرح که با استفاده از ظرفیت های خالی واحدهای تقطیر یک و دو و واحد غلظت شکن پالایشگاهاجرا شد ظرفیت واحدهای تقطیر ده هزار لیتر و واحد غلظت شکن 5 هزار بشکه در روز افزایش یافت.

نامور مهمترین ویژگی این طرح را اجرای بدون سرمایه گذاری و هزینه آن اعلام کرد و گفت : این ظرح مبتکرانه که به عنوان یک اختراع ثبت شد ، برای اجرا به دیگر پالایشگاه های کشور نیز فرستاده شده است.

صرفه جویی اقتصادی این طرح در روز 318 هزار دلار و در سال 119 میلیون دلار است.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت بندرعباس افزود : اجرای طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه ، بهینه سازی فرایند پالایش ، صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش گازهای ارسالی به مشعل های پالایشگاه را نیز در پی داشته است.

مطالعه طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه نفت بندرعباس 6 ماه طول کشید و اجرای آن از بهمن پارسال آغاز شد .

مرحله نخست این طرح در اردیبهشت و مرحله دوم آن همراه با تعمیرات اساسی پالایشگاه ، آبان امسال آغاز شد.

نامور گفت : برای ساخت یک پالایشگاه با ظرفیت کنونی پالایشگاه نفت بندرعباس علاوه بر 4 سال وقت به 600 میلیون دلار نیاز است .

پالایشگاه نفت بندرعباس در شمال خلیج فارس 19 درصد از فراورده های نفتی کشور را تامین می کند .

بنزین ، گازوییل ، نفت سفید ، نفتا ، سوخت جت و نفت کوره از تولیدات این پالایشگاه است./س

برچسب ها: پالایشگاه ، نفت ، بندرعباس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.