اردبیل /

عقب‌ماندگی 5 درصدی اردبیل در سواد‌آموزی نسبت به متوسط کشوری

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت:‌ استان اردبیل در امر سواد‌آموزی نسبت به میانگین کشوری 5 درصد عقب است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / عباس دست‌باز ظهر امروز در جلسه ستاد راهبردی سواد‌آموزی استان اردبیل که با حضور فرمانداران، بخشداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: سطح سواد در کشور 86 درصد است که اردبیل با رقم 81 درصدی 5 درصد عقب‌ماندگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: از کل جمعیت یک میلیون و 127 هزار نفری اردبیل 910 هزار و 480 نفر با سواد هستند که امیدواریم با راهکار ستاد راهبردی سواد‌آموزی استان حرکت‌های شایانی را در این راستا شاهد باشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل یادآور شد: این رقم 80 درصد با سوادان را شامل می‌شود و ما 211 هزار و 771 نفر معادل 18.79 درصد بیسوادی را در استان شاهدیم.

دست‌باز همکاری در شناسایی و جذب بی‌سوادان به کلاس‌های سواد‌آموزی، همکاری در تولید محتوای دوره تحکیم سواد و همکاری در اجرای برنامه آموزی دوره تحکیم سواد را ضروری اعلام کرد و گفت‌: وزارت آموزش و پرورش با هدف انسداد بیسوادی در کشور وارد عمل شده که ما انتظار داریم استان اردبیل نیز با ورود فعالانه به این چرخه بتواند با سوادی کامل گروه سنی 10 الی 49 سال را محقق سازد.

وی عنوان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست‌های سواد‌آموزی را مصوب کرده که با اجرای برنامه راهبردی سواد‌آموزی تا پایان برنامه چهارم توسعه با سوادی کامل گروه سنی 10 الی 29 سال و تا پایان برنامه پنج ساله پنجم توسعه با سوادی گروه سنی 10 الی 49 سال را محقق سازد./س 

 

برچسب ها: اردبیل ، عقب ، ماندگی ، در ، سواد ، آموزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.