عضو هیات علمی آموزشکده پروتز:

مسئولان" استقلال آموزشکده پروتز "را جدی بگیرند

واگذاری تجهیزات و بستر سازی، توانمند مستلزم" استقلال آموزشکده پروتز "در کشور است که مسئولان نباید آن را نادیده بگیرند .

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، مهدی نصیبی عضو هیئت علمی آموزشکده پروتز دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی در اولین جشنواره فرهنگی، هنری پروتزهای دندانی افزود: اگر استقلال این آموزشکده حفظ نشود دیگر شاهد حضور تکنسین های ماهر جهت ارائه خدمات سلامت در جامعه نخواهیم بود که این قضیه یک چالش بزرگ محسوب می شود.

وی که طی سی و هفت سال در رشته پروتز به خدمت رسانی مشغول بوده در خصوص دیگر چالش های رشته پروتزهای دندانی گفت: جامعه پروتز از این دانشکده داروسازی اولویت های خاص خود را دارد شادمان است ولی چرا نیازمندی های آموزشکده پروتز در اولویت های بعدی قرار گرفته که متاسفانه این قضیه اثر منفی بر عرصه پروتزهای دندانی دارد.

عضو هیئت علمی آموزشکده پروتزهای دندانی در ادامه اذعان داشت: دندانپزشکی که دوره پروتز گذرانده اگر در تیم خود یک تکنسین متبحر پروتز را همراه سازد نتیجه مطلوب تری در کار خود حاصل خواهد کرد.

 وضعیت استانداردهای تاسیس آموزشکده پروتز چگونه است؟


وضعیت استانداردهای لازم برای تاسیس آموزشکده پروتز دندان در ایران متاسفانه فاصله زیادی تا استانداردهای بین المللی دارد.

نصیبی در خصوص چالش های دیگر مطرح در عرصه پروتزهای دندانی گفت: دوره های قبل شامل پذیرش دانشجویان در مقطع کاردانی بود یک که در حال حاضر به تجهیز آموزشکده به پذیرش مقطع کارشناسی پرداخته ایم .

وی اظهار داشت: دانشجویان اگر از تجهیزات بروز بهره مند نشوند، دوره چهار ساله کارشناسی آنها مدیریت نمی شود و در این گروه در مواردی شاهد عدم بهره مندی از زمان خواهیم بود.

نصیبی تعداد دانشجو و ارائه خدمات متناسب به تعداد را از دیگر اولویت های پروتزهای دندانی برشمرد.

عضو هیئت علمی آموزشکده پروتزهای دندانی انگیزه اساتید در آموزشکده را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: امید داریم با حمایت های مادی و معنوی وزارت بهداشت و همچنین دبیرخانه شورای دندانپزشکی نه تنها در ایران بلکه در سطح بین المللی شاهد حضور موفق تکنسین های پروتز کشورمان باشیم./ع2

برچسب ها: پروتز ، دندان ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار