مهمترين عناوين خبري روز دوشنبه گروه سياسي باشگاه خبرنگاران

تلاش غرب براي انتقام از رسانه ملي بدليل روشنگري، آمادگي مجلس براي انتقال تجارب به نهادهاي قانونگذاري مصر، نشست خبري رئيس مجلس، ممنوع ‌الخروج شدن 9هزار بدهکار بانکی، دستگيري دو نفر از مرتبطين در پرونده "مهدي هاشمي"، پاسخ سلطانیه به 50 سؤال درباره برنامه هسته‌ای ایران و دلايل حداد‌عادل براي مخالفت با طرح اصلاح قانون انتخابات از مهمترين عناوين خبري روز دوشنبه گروه سياسي باشگاه خبرنگاران بود.

به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران مهمترين عناوين خبري روز دوشنبه به اين شرح است:



غرب تاب شنيدن پيام حق رسانه‌هاي ايراني را ندارد/ تلاش غرب براي انتقام از رسانه ملي بدليل روشنگري
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي دلايل اصلي تحريم رسانه ملي از سوي آمريکا را برشمردند و مطرح کردند: روشنگري‌هاي صدا و سيما در جهان و تاثير مثبت آن در بيداري اسلامي و جنگ 8 روزه غزه، دلايل اصلي اقدام غرب براي تحريم رسانه ملي است.



انقلاب مصر دستاورد بزرگي براي منطقه است/ آمادگي مجلس براي انتقال تجارب به نهادهاي قانونگذاري مصر

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با "خالد السعید ابراهیم عماره" رئیس دفتر حفاظت منافع مصر دیدار و بر اهمیت نقش همکاری‌های پارلمانی در پیشبرد روند مراودات دوجانبه تاکید کرد.



شوراي نگهبان شرايط رجل سياسي را مخالف قانون اساسي مي‌داند/ بنا ندارم به صحبت‌هاي رئيس‌جمهور پاسخ بدهم



تعطیلی دو روزه تهران به علت آلودگی
استاندار تهران گفت: شهر تهران و شهرستانهای آن به استثنای دماوند و فیروزکوه و بخش لواسان و رودبار قصران فردا و پس فردا تعطیل است.



جزئيات جلسه شوراي هماهنگي اصلاحات
رئيس دوره‌اي شوراي هماهنگي اصلاحات گفت: در جلسه روز گذشته شوراي هماهنگي اصلاحات قسمت عمده بحث‌ها مربوط به انجام اقدامات اوليه و برنامه‌ريزي براي برگزاري مجمع بزرگ اصلاح‌طلبان در دي ماه بود.



تکذيب به عضويت در آمدن آقاتهرانی و صدیقی در شورای فقاهتی جبهه پایداری/تاکيد بر 3 نفره بودن اين شورا

عضو شوراي مرکزي جبهه پايداري انقلاب اسلامي به عضويت در آمدن حجج الاسلام آقاتهرانی و صدیقی در شورای فقاهتی جبهه پایداری را تکذيب کرد، اين امر در حاليست که رئيس دفتر آيت الله مصباح نيز اعضاي شوراي فقاهتي را سه نفره دانست.



پشت کردن به انتخابات توسط اصلاح‌طلبان عاقلانه نيست/اصلاحات سخنگويي ندارد
عضو حزب اعتماد ملي گفت: قهر با انتخابات و پشت کردن به آن کار عاقلانه‌اي نيست و بايد اصلاح‌طلبان با برنامه و به صورت جدي به انتخابات آتي ورود پيدا کنند.



نامه‌ای کاملا سری به مقام معظم رهبري نوشتم/اگر رئیس جمهور بودم قانون را رعایت می‌کردم
رئیس بازرسی کل کشور گفت: اگر به جای رئیس‌جمهور در کشور بودم،‌ رعایت و احترام به قانون و اجرای آنرا مورد توجه قرار می‌دادم.



دلايل حداد‌عادل براي مخالفت با طرح اصلاح قانون انتخابات
رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس گفت: ماده 35 طرح اصلاح قانون انتخابات داراي اشكالاتي است كه گويا طراحان آن نيز به اين نتيجه رسيده‌اند كه بهتراست اين ماده را حذف كنند.



لزوم اتخاذ استراتژی مقاومت در برابر اقدامات خصمانه آمریکا

دبیر ستاد حقوق بشر در قوه قضاییه گفت: جمهوری اسلامی ایران باید در برابر اقدامات وقیحانه و خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه کشورمان استراتژی مقاومت را به کار بندد.



توانايي كشورهاي منطقه اقيانوس هند در برقراري امنيت در اين منطقه
فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: نيروي دريايي ارتش نمي‌پذيرد، كشورهايي كه به منطقه اقيانوس هند تعلق ندارند، بخواهند امنيت اين منطقه را بصورت ظاهري برقرار كنند.



تأکید صالحی بر ضرورت گفتگوهای سوری - سوری برای حل بحران سوریه
وزیر امور خارجه کشورمان بر ضرورت گفت‌وگوهای سوری – سوری برای برون رفت از مشکلات موجود در سوریه و راه‌حل سیاسی به عنوان تنها مسیر منطقی برای بازگشت آرامش به این کشور تأکید کرد.



خوردن یک فنجان قهوه پشت میز مذاکره با آمریکا تازه اول شروع تحمیلات است
اگر امروز اين سوال مطرح است كه آيا مذاكره ايران و آمريكا صورت مي‌گيرد يا خير؟ پاسخ اين است: آنچه نقشه راه مذاكرات تهران - واشنگتن را تعيين مي‌كند، بيانات و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب است، كه از زمان آغاز رهبري ايشان در سال 1368 تاكنون بر مبناي مواضع امام خميني(ره) و بر اساس مطالبات و منافع ملت ايران بيان شده است.



پاسخ سلطانیه به 50 سؤال درباره برنامه هسته‌ای ایران
نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در نطق خود در شورای حکام به 50 سؤال رایج درباره پرونده هسته‌ای ایران پاسخ داده است.



شوك علت اصلي مرگ "وبلاگ نويس" بوده است/ دستگيري دو نفر از مرتبطين در پرونده "مهدي هاشمي"
سخنگوي دستگاه قضا دستگيري دو تن از مرتبطين بسيار مهم سفيد در پرونده مهدي هاشمي را تاييد كرد.



پرونده غیر مهم در دستگاه قضا نداریم
رئيس کل دادگستري استان تهران گفت:پرونده‌ها را نباید با هم مقایسه کرد چرا که پرونده قتل به همان اندازه اهمیت دارد که پرونده تجاوز به عنف خواهد شد.



ممنوع ‌الخروج شدن 9هزار بدهکار بانکی
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ممنوع الخروج شدن حدود 13 هزار بدهکار بانکی در 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت از سه هزار و 854 نفر رفع ممنوعیت شده است.



چرا احمدي‌‌نژاد مشايي را "عمیقاً عارف و متعهد به آرمان مهدوی" مي‌داند + سند
متن حكمي كه احمدي‌نژاد براي مسئوليت جديد مشايي انشاء كرد، بيش از آنكه شبيه يك حكم انتصاب باشد، بيشتر شبيه يك بيانيه صريح و بي‌پرده در تاييد تام و تمام عقايد، روش، مرام و مسلك اسفنديار رحيم مشايي بود تا جايي كه احمدي‌نژاد بدون هيچ ابهام‌گويي، مشايي را‌ "عمیقاً عارف و متعهد به آرمان مهدوی" معرفي كرده است.

انتهاي پيام/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار