هر بار پرسشی می‌پرسیدیم، وزیر ارتباطات می‌گفت: خصوصی شده است!

دیرکرد در تصویب بودجه در همه زمینه‌ها از جمله آموزش و پرورش تأثیرگذار است؛ برای نمونه، دولت موظف است، هزینه سرویس مدارس روستایی را بپردازد که متأسفانه این مورد نیز انجام نشده و نتیجه آن، بازماندن دانش‌آموزان از تحصیل است؛ اینها تنها تأثیراتی کوچک از دیرکردهای بودجه‌ای است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ دیرکرد در ارائه بودجه سالانه کشور، موضوعی است که در دولت‌های نهم و دهم به رویه‌ای نامبارک تبدیل شده است؛ تعللی که تأثیرات مخرب آن بر هیچ کس پوشیده نیست.
موسی‌الرضا ثروتی درباره دیرکردهای تقدیم لوایح بودجه و تأثیرات آن بر زندگی مردم گفت: در سال جاری، تاکنون تسهیلاتی برای مسکن روستایی پرداخت نشده و با توجه به زلزله‌خیز بودن کشور و رخدادهای طبیعی، مردم به دنبال آنند که خانه‌های خود را بهسازی کنند. در بودجه نیز بندهایی برای پرداخت تسهیلات مسکن در نظر گرفته می‌شود، ولی به دلیل دیرکردهایی که در تصویب بودجه و اجرای آن پدید می‌آید، تسهیلات در اختیار مردم قرار نمی گیرد.
عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: هنگامی که بودجه با دیرکرد تصویب شود با دیرکرد نیز اجرا خواهد شد. تنخواه‌هایی نیز که در اختیار دولت گذارده می‌شود، پاسخگو نخواهد بود و دستگاه‌ها نمی‌توانند برنامه‌های اجرایی خود را تنظیم کنند. بودجه سال گذشته تا شهریور ماه تمدید شد، به این دلیل که حجم بسیاری از بودجه سال ۹۰ جذب نشده بود. دیرکرد دولت در ارائه بودجه، باعث می‌شود همه کار‌ها به تأخیر بیفتد؛ از تخصیص بودجه‌ها گرفته تا هزینه‌کرد آنها.
نماینده بجنورد و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: دیرکرد در تصویب بودجه در تمام زمینه‌ها از جمله آموزش و پرورش کارآمد است؛ برای نمونه، دولت موظف است هزینه سرویس مدارس روستایی را پرداخت کند که متأسفانه این مورد نیز انجام نشده و نتیجه آن بازماندن دانش‌آموزان از دانش آموختن است؛ اینها تنها تأثیراتی کوچک از دیرکردهای بودجه‌ای است و نتیجه آن، چیزی جز بی‌انظباطی مالی در همه وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و مشکل‌آفرینی برای مردم نیست.
ثروتی درباره عزل وزیر ارتباطات گفت: جدا از مباحث سیاسی، باید گفت که کوچک شدن دولت کاری مناسب است. با توجه به اینکه وزارت ارتباطات کار ویژه‌ای انجام نمی‌داد، هر بار که پرسشی از وزیر می‌پرسیدیم، پاسخش این بود که خصوصی شده‌اند. اگر خصوصی سازی شده، پس وزیر چه کاره است؟!‌‌ همان بهتر که وزیر نباشد تا خیال ما نیز آسوده باشد.
وی همچنین درباره تغییرات اخیر صورت گرفته در دولت گفت: خراسان شمالی هشت سال است که استان شده، ولی در این مدت، دولت هفت استاندار عوض کرده است. در سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی به هیأت دولت گفتیم، مگر چه مدت به پایان کار دولت مانده و این تغییر و تحولات برای چیست؟ رهبر انقلاب نیز تأکید کردند که در مدت باقی مانده تغییر و تحول ضرورتی ندارد. اگر دولت پیرو ولی فقیه بود، باید سخن رهبری را گوش می‌کرد و در پایان کار خود، این همه تغییر و تحول انجام نمی‌داد تا شایبه‌ای هم در سیاسی بودن این کارها پدید نمی‌آمد. حالا اگر وزیری فوت می‌کرد و قضا و قدر الهی پیش می‌آمد، می‌شد توجیهی برای کار دولت داشت، وگرنه این تغییرات ضرورتی نداشت.
منبع: تابناک
برچسب ها: پرسش ، وزیر ، خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.