ایدز و قربانی های معروفش+ تصاویر

بسیاری از بازیگران و افراد مشهور جهان، جان خود را به‌دلیل ابتلا به بیماری ایدز از دست داده‌اند. این افراد چه کسانی هستند و در چه حد این بیماری خود را علنی کردند؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، سایت دویچه وله طی گزارشی تحت نام "ایدز و بیماران نام‌آشنایش: از میشل فوکو تا مجیک جانسون" از افراد مشهوری که گرفتار بیماری ایدز شده اند تهیه کرد.

 

روز جهانی ایدز

برای اولین بار سازمان بهداشت جهانی در سال ۱۹۸۸ روز یکم ماه دسامبر را روز جهانی ایدز خواند. اکنون این روز توسط نهاد مبارزه با ایدز سازمان ملل برگزار می‌شود. این نهاد مسئول هماهنگ کردن اقدامات جهانی برای مقابله با بیماری ایدز است.

 

راک هادسون

راک هادسون، هنرپیشه‌ی مشهور هالیوود کمی پیش از مرگ دو رمز زندگی‌اش را فاش کرد: یکی آنکه همجنس‌گرا است و دیگری این‌که به بیماری ایدز مبتلاست. راک هادسون به‌دلیل جذاب بودنش، در میان خانم‌ها طرفداران بی شماری داشت.

 

فردی مرکوری

برای فردی مرکوری  خواننده‌ گروه Queen، سکس همانند یک رولت روسی بود! فردی مرکوری که تمایل جنسی به هر دو جنس داشت، در سال ۱۹۹۱ در اثر ابتلا به بیماری ایدز درگذشت. او دقیقا یک روز پس از آن ‌که بیماری خود را علنی کرد، جان خود را از دست داد.

 

 

آنتونی پرکینز

بازیگر اصلی فیلم از کارگردان معروف بریتانیایی آلفرد هیچکاک  در سال ۱۹۹۲ به بیماری ایدز مبتلا شد. در حالی که هر بیماری می تواند چنین خاصیتی داشته باشد وی در توجیه بیماری خود پیش از مرگ گفت: «خیلی‌ها گمان می‌برند که ایدز انتقام خداوند است. اما به نظر من این بیماری فرستاده شده است که به انسان‌ها عشق، تفاهم و همدردی آموزش دهد!» اما بر خلاف این نظر غالب انسان ها درباره افراد ایدزی دیدگاه بدی دارند.

 

 

میشل فوکو

فیلسوف بزرگ فرانسوی میشل فوکو که با تحقیقات و انتشارات خود مکتب ساختارگرایی را راه انداخت، در سال ۱۹۸۴ از بیماری ایدز درگذشت. میشل فوکو که همجنس‌گرا بود، به‌‌صورت رک و راست از گرایش جنسی‌اش صحبت می‌کرد.

 

 

کیت هرینگ

کیت هرینگ نقاش معروف آمریکایی که بسیار تحت تاثیر هنر گرافیتی بود، در ماه فوریه‌ی سال ۱۹۹۰ در اثر ابتلا به بیماری ایدز درگذشت.

میشايل وستفال

میشائل وستفال، تنیس باز معروف آلمانی نیز در سال ۱۹۹۱ در سن ۲۶ سالگی از بیماری ایدز درگذشت. او مدت زیادی از بیماری خود آگاه بود، اما با وجود این به بازی تنیس ادامه می‌داد. دلیل مرگ او، بنابر خواسته‌اش، ۱۰ سال پس از مرگش علنی شد.

 

 

اوفرا هازا

خواننده‌ پرطرفدار رژیم صهیونیستی "اوفرا هازا" هم در سال ۲۰۰۰ در سن ۴۱ سالگی از بیماری ایدز درگذشت.

 

 

آرتور اش

آرتور اش تنیس‌باز آمریکایی در سال ۱۹۹۳ از ایدز درگذشت. او در سال ۱۹۷۰ به عنوان اولین سیاه پوست، برنده‌ مسابقه‌‌ی US Open شد و پس از آن در مسابقه‌ی Wimbledon برنده شد. اش در سال ۱۹۸۸ از بیماری خود مطلع شد، اما آن را تا سال ۱۹۹۲ پنهان نگه داشت.

 

 

خواننده‌ محبوب نیجریه‌ای که در واقع باب مارلی نیجریه است، در سال ۱۹۹۷ در سن ۵۸ سالگی درگذشت. او به دلیل متن‌های انتقادی ترانه‌هایش نسبت به رژیم، به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود.

 

 

هالی جانسون

هالی جانسون خواننده‌ی گروه بریتانیایی Frankie goes to Hollywood از سال ۱۹۹۱ از بیماری خود مطلع است. او به این ترتیب یکی از بیمارانی است که هنوز به مدت طولانی زنده مانده است.

 

نادیا بن عیسی

نادیا بن‌عیسی، خواننده‌ آلمانی مراکشی‌‌تبار گروه No Angels مجبور شد به صورت غیر داوطلبانه بیماری خود را علنی کند. او با فردی رابطه‌ جنسی داشت، بدون آن‌که او را از بیماری‌اش مطلع کند. به همین خاطر، نادیا بن‌عیسی در سال ۲۰۱۰ در دادگاه به دو سال حبس تعلیقی محکوم شد.

 

 

مجیک جانسون

بسکتبالیست معروف آمریکایی در سال ۱۹۹۱ ابتلای خود به بیماری ایدز را اعلام کرد. او در حال حاضر در مبارزه با این بیماری از طریق برنامه‌های خیریه‌ای متعددی مشارکت می‌کند.

 

منبع: جام نیوز
برچسب ها: ایدز ، قربانی ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.