ائتلاف قبطیان مصر: قانون اساسی مصر را به سرنوشت سودان و سومالی دچار خواهد کرد

ائتلاف قبطیان مصر با اعتراض به قانون اساسی خواستار لغو آن و ایجاد یک هیئت مؤسسان جدید شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الدستور الاصلی، ائتلاف قبطیان مصر تاکید کردند که تصمیمات محمد مرسی در قبال قانون اساسی کشور را به دو پاره موافق و مخالف تقسیم کرده است که تاکنون منجر به خسارات فراوانی شده است. ادامه این سیاست ها مصر را به وضعیت سودان و سومالی دچار خواهد.
ائتلاف قبطیان هشدار داد که مبادا رای گیری مردمی برای قانون اساسی به جنگ دینی مبدل شود، علاوه بر این ائتلاف مذکور تمام اقشار را از دخالت آمریکا در امور داخلی مصر بر حذر داشت و طی بیانیه ای اعلام کرد: آمریکا شریک رسمی و هم پیمان گروهک های به ظاهر اسلامی در خاورمیانه و به ویژه مصر است که با تحریک گروهک های تندور قصد دارد دولت های منطقه را به دولت ها ضعیف تبدیل کرده و از این طریق مقاصد خود در خاورمیانه را محقق کند.
در واقع قبطیان با این بیانیه مرسی به درخواست کمک از آمریکا و اسرائیل محکوم کردند.
ائتلاف قبطیان از همه اقشار مصر خواست تا در مقابل یک چنین جریانی که قصد دارد حکومت قانون را صرفا به دلیل مخالفت با حکومت منحل کند، مقاوت کنند. اعضای ائتلاف تاکید کردند که اعتراض آنان کاملا مسالمت آمیز بوده و هدف آنان مقاومت در مقابل "وهابی گری" دولتمردان و "آزادی مصر" است.
گفتنی است ائتلاف قبطیان با صدور بیانیه ای دیگر اعلام کرد: ما به عنوان نیروهای مردمی به خیابان ها آمده ایم تا خواستار لغو قانون اساسی و لغو به رای گذاشتن آن شده و از دولت بخواهیم تا هیئت مؤسسان جدیدی تشکیل دهد که متشکل از 50 فقیه قانون اساسی و 50 عضو از تمام گروه های فکری و دینی و ایدئولوژیک باشد.
برچسب ها: ائتلاف ، قبطیان ، مصر ، مخالفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار