البرادعي: در صورت لغو نشدن اختيارات مرسي، به خشونت متوسل مي شويم

محمد البرادعي رئيس جبهه نجات ملي مصر، با چاپ مقاله اي در روزنامه فايننشال تايمز انگليس، اعلام کرد؛ در صورت لغو نشدن فرمان مرسي، احتمال متوسل شدن خشونت از سوي اعضاي حزب متبوعش وجود دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، البرادعي در مقاله خود با انتقاد از نيروهاي مسلح مصري و دخالت‌ آنها پس از وقوع انقلاب در اين کشور، مدعي شد که پيروزي اسلامگراها در انتخابات پارلماني مصر، با کمک نظاميان انجام شده است.
وي در ادامه، با بيان اينکه محمد مرسي درصدد سيطره بر قوه قضائيه مصر است، از افزايش اختيارات مرسي به کودتاي "نرم" ياد کرد و اين اختيارات را بازگشت ديکتاتوري به کشورش برشمرد.
البرادعي همچنين با اشاره به اينکه جماعت اخوان المسلمين تمام نفوذ خود را براي اعمال نظر خود در قانون اساسي جديد انجام مي دهند، به انتقاد از حضور کم ليبرال ها و اقليت هاي ديگر در بين اعضاي مجلس موسسان قانون اساسي اشاره کرد.
رئيس جبه نجات ملي مصر، در پايان مقاله خود مي افزايد؛ در شرايط کنوني، مصر با چالش هاي گسترده اي همچون وخامت اوضاع اقتصادي، مستحکم نشدن وضعيت قانون و سيستم اداري، بحران در زمينه هاي مختلف بويژه گردشگري و سرمايه گذاري خارجي ها در اين کشور و مسائل امنيتي صحراي سينا، مواجه است، مقامات کنوني مصر را به اعمال خشونت در صورت لغو نشدن فرمان هاي مرسي تهديد و از تداوم اعتراضات خياباني خبر داد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار