همکاري بيشتر حماس و فتح پس از تحولات اخير در فلسطين

مقامات حماس و فتح مي گويند پس از حمله رژيم صهيونيستي به غزه و راي سازمان ملل درباره ارتقا جايگاه فلسطين با همديگر همکاري خواهند داشت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه ريل نيوز ؛ با وجودي اينکه حماس و فتح دو رقيب هستند اما تحولات اخير موجب شده آنها براي همکاري هاي بيشتر اعلام آمادگي کنند. فيصل ابو شهلا يکي از مقامات فتح گفت: ما هم در غزه پيروز شديم و هم در سازمان ملل.

ما اگر با هم متحد نباشيم نمي توانيم به پيروزي برسيم و اکنون من احساس مي کنم اين اتحاد وجود دارد و در سطوح سياسي هم بيشتر گسترش پيدا خواهد کرد. عاطف عدوان يکي از اعضاي حماس گفت: حماس اين اقدام را گامي مثبت تلقي مي کند و اميدوار است گام هاي بعدي هم برداشته شوند تا فلسطين به عنوان عضو اصلي سازمان ملل شناخته شود. اين فرصت بزرگي است.» در ژانويه سال 2006 حماس در انتخاباتي آزاد به پيروزي رسيد.

اما اسرائيل و آمريکا حماس را به عنوان قدرت حاکم در غزه قبول ندارند. آنها عليه غزه تحريم هايي اعمال کرده اند و مي خواهند جنبش فتح در کرانه باختري با حماس مخالفت کند. يک تحليلگر سياسي گفت: به نظر من اکنون زمان مناسبي براي آشتي است. اين پيروزي براي هر دو طرف خوشايند است و باعث اعتمادسازي بيشتر شده است. براي آشتي هر دو طرف بايد امتيازاتي بدهند. ارتقا جايگاه فلسطين در سازمان ملل اين امکان را فراهم مي کند تا مقامات فلسطيني بتوانند شکايات خودشان را درباره اقدامات رژيم اسرائيل به دادگاههاي بين المللي ارائه دهند.
برچسب ها: فتح ، حماس ، تحول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار