فریبا: نکونام 2 سال دیگر باید به امارات برود / به جز رحمتی و منتظری بقیه بازیکنان استقلال مقابل داماش خوب نبودند

مربی سابق تیم فوتبال استقلال گفت: استقلال مقابل داماش بد کار کرد و باخت.

بهتاش فریبا مربی سابق استقلال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: استقلال در رشت و مقابل داماش بد بازی کرد. از نظر فنی خط هافبک استقلال بسیار بد بود و بازیکن خلاق نداشتند و به همین دلیل بی کارترین بازیکنان زمین مهاجمان استقلال بودند و هیچ کاری نکردند چون توپ به آنها نمی رسید. اخراج ساموئل هم مشکلات استقلال را بیشتر کرد اما داماش در مجموع خیلی خوب بود و در خط هافبک بسیار خوب کار کردند و خوب دویدند و به خط حمله اضافه شدند و کنترل توپ را در اختیار داشتند و نتیجه گرفتند. فکر می کنم روز خوب مهدی رحمتی بود و خر چند یک گل خورد اما 6-5 تا توپ خطرناک را گرفت. پژمان منتظری هم در این بازی خوب بود اما بقیه بازیکنان استقلال معمولی بودند.

وی افزود: مدیریت و کادر فنی استقلال به فضای استادیوم شهر رشت معترض شده اند. فحش همیشه بد است و در هر استادیومی ناسزا زشت است. اصلا فرقی نمی کند که به چه کسی فحاشی می کنند اما این مسائل روی بازیکنان به لحاظ روحی اثر می گذارد و باید فرهنگ سازی کنند تا فوتبال ما فضای سالمی داشته باشد.

دلیل باخت استقلال مقابل داماش خیلی چیزها بود و تنها فحاشی که می گویند در این شکست تاثیر داشته نبوده، بلکه فحاشی فقط از نظر روحی می تواند تاثیر گذار باشد.

وی گفت: استقلال در نیم فصل اول بد نبود. البته لیگ را خوب شروع نکرد اما در اواسط فصل خوب شد و امتیازات را جمع کرد و اختلاف امتیاز ایجاد کرد اما در اواخر نیم فصل اول دچار مشکلاتی مثل مصدومیت و محرومیت شدند و امتیاز از دست دادند.

مشکل مهم استقلال در بازی های اخیر عدم وجود یک بازیکن خلاق مثل جانواریو یا جباری بود. همه توقع داشتند که این استقلال بتواند قهرمان نیم فصل شود،‌البته قهرمانی نیم فصل ارزشی ندارد چون به قهرمان نیم فصل جام نمی دهند اما به لحاظ روحی ارزش دارد و به بازیکنان روحیه می دهد تا در ادامه بهتر کار کنند.

مربی سابق استقلال اظهار داشت: استقلال با شرایطی که دارد، به قهرمانی امیدوار است اما استقلال در 3-4 نقطه از زمین دچار اشکال است.

استقلال یک مهاجم سر زن و یک بازیکن پشت مهاجم و یک بازیکن چپ پا می خواهد و قلعه نوعی هم به این مسئله رسیده و قصد جذب بازیکنانی مثل رضا عنایتی، احمد جمشیدیان و عباس محمد رضایی دارد که می توانند به تیم کمک کنند.

استقلال اگر دنبال موفقیت است، باید تیمش را تقویت کند چون باید در مسابقات آسیایی هم بازی کند و اگر تیم تقویت نشود، در نیم فصل دوم کار سختی خواهد داشت.

وی افزود: بحث جدایی جواد نکونام و حضورش در امارات مطرح شده است.

فکر می کنم نکونام 2 سال دیگر باید به امارات بود چون هنوز می تواند در لیگ ما خوب بازی کند و 2 سال دیگر باید به امارات برود تا روی فوتبال اقتصادی فکر کند و پول خوب بگیرد. وجود نکونام برای استقلال در حال حاضر خیلی الزامی و ضروری است و الان نباید به امارات برود.

فریبا در پایان گفت: مجتبی جباری و کیانوش رحمتی 50 درصد مساله خط هافبک استقلال را می توانند حل کنند. نقاط ضعف استقلال باید پوشش داده شود چرا که در غیر این صورت تیم دچار مشکل می شود.

استقلال علاوه بر لیگ و جام حذفی باید در آسیا هم حاضر باشد و تیم باید تقویت شود تا انتظارات هواداران را برآورده کند./آق

برچسب ها: نکونام ، استقلال ، داماش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار