برگزاری کتبی و هماهنگ امتحانات دانش آموزان ششم دبستان/ ارزشیابی تحصیلی دانش‌آموزان اول تا چهارم ابتدایی، به صورت کیفی ـ توصیفی

رییس مرکز سنجش آموزش و پرورش گفت: امتحانات دانش آموزان ششم دبستانی به صورت کتبی است و در سطح منطقه و با سؤالاتی که معلمان پایه ششم همان منطقه طرح می‌کنند، برگزار می‌شود.

 
به گزارش  گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران عبدالامیر عرفی در خصوص نحوه ارزشیابی مقطع ابتدایی اظهار کرد: پایه‌های اول تا چهارم ابتدایی، ارزشیابی تحصیلی دانش‌آموزان به صورت «کیفی ـ توصیفی» است و توسط معلم بر اساس فعالیت‌های کلاسی انجام می‌شود.
وی افزود: در پایه پنجم ابتدایی، بخشی از ارزشیابی دانش‌آموزان به صورت «کیفی ـ توصیفی» است و بخش عمده آن کمی است که در اختیار معلم و به صورت کتبی است.
عرفی به نحوه امتحانات دانش‌آموزان در پایه ششم ابتدایی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این پایه، امتحانات به صورت کتبی است و در سطح منطقه و با سؤالاتی که معلمان پایه ششم همان منطقه طرح می‌کنند، به طور هماهنگ برگزار می‌شود.
رییس مرکز سنجش آموزش و پرورش در خصوص نحوه برگزاری امتحانات مقطع راهنمایی نیز تصریح کرد: امسال با توجه به اینکه پایه اول راهنمایی نداشتیم، در پایه دوم و سوم راهنمایی نیز نحوه ارزیابی به صورت تلفیقی شامل نمرات کلاسی، فعالیت‌هایی که دانش‌آموز در کلاس انجام می‌دهد و نمره کتبی امتحان است.
وی با بیان اینکه در مقطع متوسطه، امتحانات به صورت کتبی برگزار می‌شود، گفت: در 11 درس رشته علوم انسانی و 10 درس رشته‌های علوم تجربی و ریاضی سال سوم متوسطه و 4 درس پیش‌دانشگاهی، امتحان نهایی برگزار می‌شود. /ل
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار