تبریز/

رشد 43 درصدی صادرات گمرک منطقه آزاد ارس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از صادرات 105 میلیون دلار کالا در مدت 8 ماه نخست سال جاری از منطقه آزاد ارس به کشورهای هدف این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، نجفی با اعلام این خبر افزود: این میزان کالا با 120 هزار تن وزن از این منطقه به کشورهای گرجستان ،ارمنستان ،تركمنستان و آذربايجان، افغانستان، پاكستان، تركيه، آلمان، امارات متحده عربي و برخی کشورهای اروپایی صادر شده است.

نجفی افزود: صادرات از منطقه آزاد ارس در مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش دلاری 43 درصد و از نظر وزنی 50 درصد رشد داشته است.

وی عمده اقلام صادراتی در این مدت از گمرک منطقه آزاد ارس را تریلر و كامیون، نخ، مبلمان و انواع صفحات كابینت، تجهیزات پارك بازی كودكان، كیسه و رول پلاستیكی، شمش مس، اكسیدروی، پالت چوبی، پایه فلزی، بنزین ، گازوئیل ،روغن صنعتی، قیرنفت ، پلی اتیلن و بشكه پلاستیكی ، میله فولادی ، لوازم آشپزخانه ، فریزر خانگی ، فرش ماشینی ،كشمش، كورز، تختخواب، باركش كشاورزی و موتورسیكلت اعلام کرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان این که بخش اعظمی از صادرات منطقه آزاد ارس به صادرات حاصل از تولید اختصاص دارد افزود: هم اکنون بیش از یکصد واحد تولیدی و صنعتی و بازرگانی در فاز های صنعتی منطقه آزاد ارس در حال فعالیت هستند که تولیدات آنان به کشورهای هدف صادر می شود.

وی افزود: توانمندی منطقه آزاد ارس برای توسعه تولید برای صادرات زمینه فعالیت شرکت های جدید سرمایه گذار در این منطقه را فراهم کرده و هم اکنون سرمایه گذاران متعددی در شهرک جدید 260هکتاری صنعتی و سایت صنایع سنگین منطقه آزاد ارس نیز در حال احداث واحدهای تولیدی هستند./ب

برچسب ها: رشد ، صادرات ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.