در جلسه علني امروز مجلس انجام شد

دریافت اولین کارت زرد حاجي‌بابايي از وكلاي بهارستان

نمایندگان مجلس با اعلام قانع نشدن از توضیحات وزیر آموزش و پرورش در خصوص علت عدم استخدام و جذب معلولان به وی کارت زرد دادند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران حمید رضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش که برای ارائه توضیح در خصوص سوال سه تن از نمایندگان اصفهان و تهران (حسن کامران، فاطمه آلیا و زهره طبیب‌زاده) به صحن علنی امروز(يكشنبه) مجلس آمده بود نتوانست نمایندگان را قانع کند.

پس از ارائه گزارش حاجی بابایی ، فاطمه آلیا که سوال را قرائت کرده بود اعلام کرد از توضیحات وزیر آموزش و پرورش قانع نشده و به همین جهت رئیس مجلس از نمایندگان جهت روشن شدن اقناع یا عدم اقناع نمایندگان رای گیری کرد که نمایندگان با 98 رای موافق 87 رای مخالف و 21 رای ممتنع از مجموع 227 نماینده حاضر اعلام کردند که از توضیحات وزیر آموزش و پرورش قانع نشدند.

 بنابراین طبق قانون وزیر آموزش اولین کارت زرد خود را از مجلس دریافت کرد و در صورتی که تعداد کارت زردهای وزیر به 3 عدد برسد وی توسط مجلس استیضاح خواهد شد.

خلاصه سوال نمایندگان تهران و اصفهان از وزیر آموزش و پرورش به شرح زیر است:
 
علت عدم استخدام و جذب معلولان قبول شده در آزمون استخدامی سال 89 وزارت آموزش و پرورش چیست و چه زمانی تعیین تکلیف خواهد شد؟

نتیجه بررسی کمیسیون تخصصی به این شرح است:

در اجرای ماده ۱۹۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و در جلسه مورخ ۲۵/۷/۱۳۹۱ با حضور سوال کنندگان محترم و وزیر محترم آموزش و پرورش به شرح ذیل به سوال نمایندگان رسیدگی شد. ابتدا خانم آلیا سوال را مطرح نمودکه باتوجه به قانون حمایت از معلولین، سه درصد از معلولان در استخدام استفادعه شوند که سه درصد در پذیرش سال ۱۳۸۹، ۱۲۰۰ نفر می شود و با نشستی که با مسئولان بهزیستی داشته ایم تعداد کل افراد موجود که معترض بوده اند سیصد نفر بوده است ولی شکایت معلولان به دیوان عدالت اداری در شعبه ۴ رای به نفع ایشان صادر می شود در ادامه آقای آرامی ضمن تایید مطالب ارائه شده توسط خانم آلیا اضافه نمود باید یک عزم جدی برای حل این مشکل باشد و آقای کامران نیز تاکید کرد: آقای وزیر وعده سه درصد را داده است که فراموش شده است. آقای حاجی بابایی در پاسخ اظهار داشت: این میزان تقریبا جذب شده است و باید استفاده از سهم معلول نهادینه شود و این شدنی نیست و این مورد باید به دولت برده شود و یک راهکار اساسی پیدا کرد و سپس پیشنهاد شد جلسه ای جهت بررسی و پیگیری سوال کنندگان با مسئولین وزارت آموزش و پرورش داشته باشند که موافقت نگردید.

در پایان جلسه سوال کنندگان از پاسخ وزیر قانع نشدند و کمیسیون نیز قلمرو سوال را ملی اعلام کرد.


البته فاطمه آلیا در این خصوص افزود: دو سال است که پیگیر این موضوع هستم ولی وزیر آموزش و پرورش به شوخی گرفته و با جدیت با این موضوع برخورد نمی‌کند.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار