شکنجه جوان ایرانی توسط شورشیان سوریه+عکس

یک جوان ایرانی که توسط شورشیان سوریه‌ای ربوده شده بود، توسط ارتش سوریه از دست این شورشیان در حالی که به شدت شکنجه شده بود، آزاد شد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، علی غلامحسین 17 ساله که متولد دمشق و از پدری ایرانی و مادری سوری است، چند روز پیش در منطقه قدسیا در شمال غرب دمشق ربوده شده بود و به شدت تحت شکنجه شورشیان مسلح قرار گرفته بود.

به گفته او، شورشیان از او می‌خواستند که اعتراف کند که تک تیرانداز است که از ایران برای هدف قرار دادن مردم سوریه راهی این کشور شده است.

بر اساس اين گزارش به نقل از ستاد حقوق بشر، علی غلامحسین از آنجایی که به دو زبان عربی و فارسی مسلط است، در سوریه وظیفه راهنمای تورهای گردشگری و زیارتی که از ایران به این کشور سفر می‌کردند را داشت.

گفته می‌شود که یکی از کارمندان رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دمشق نیز که چند ماه پیش توسط شورشیان ربوده شده بود، توسط ارتش سوریه رها شده است. هنوز ده‌ها ایرانی دیگر توسط شورشیان مسلح به گروگان گرفته شده‌اند.

لازم به ذکر است، اواخر ماه گذشته، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق از انجام چند دور گفتگو با گروگان گیران اتباع ایرانی در سوریه خبر داد و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک دیدگاه های طرفین به هم نزدیک شود تا شاهد آزادی ایرانیان باشیم.

محمد رضا رئوف شیبانی گفته بود: ما با توجه به سابقه گروگانگیری اتباع ایرانی در سوریه توسط گروه های مسلح اعتقاد داریم که آزادسازی این افراد در طی یک پروسه امکان پذیر است.

وی تاکید کرد: ما تجربه آزاد سازی 22 زائر ایرانی را که از قبل در گروگان بوده اند، داریم که موفق شدیم از طریق ارتباط با کانال های ویژه آنها را آزاد کنیم و علاوه بر این 5 مهندس ایرانی و 3 کامیون دار ربوده شده نیز بر اساس همین پیگیری ها تاکنون آزاد شده اند.

به گفته شیبانی، تا زمان کنونی و بر اساس اطلاعی که ما داریم کلیه زائران ایرانی در سلامت کامل هستند هر چند در رابطه با محل اسارت در شرایط سختی هستند اما خوشبختانه اطلاعاتی که ما داریم نشان می دهد که از نظر جسمی در وضعیت مناسبی قرار دارند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: ستاد ، حقوق ، بشر ، گروگان ، ایران ، سوریه ، شکنجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار