کواکبیان در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

حضور در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی یکی از مهمترین ویژگی‌های جنبش دانشجویی است

دبیر کل حزب مردم‌سالاری گفت: حضور در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی یکی از مهمترین ویژگی‌هایی است که باید جنبش دانشجویی به آن اعتقاد داشته باشد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، مصطفی کواکبیان که برای چهل و سومین سال تاسیس انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در اين دانشگاه حضور يافته بود، به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 16 آذر 1332 و تبریک روز دانشجو به دانشجویان اظهار داشت: آرمان‌خواهی یکی از ویژگی‌های جنبش دانشجویی بوده و خواهد بود.

کواکبیان با اشاره به آرمان‌هایی که دانشجویان باید به دنبال رسيدن به آنها باشند، گفت: حضور در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی، یکی از مهمترین ویژگی‌هایی است که باید جنبش دانشجویی به آن اعتقاد داشته باشد.

دبیر کل حزب مردم‌سالاری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند "دست‌هایی که مانع فعالیت سیاسی دانشجویان می‌شود، باید قطع شود"، تصریح کرد: به نظر بنده همه باید جهاد علمی داشته باشند، لذا دانشجویی که فقط به درس خواندن مشغول باشد و نفهمد که در جامعه چه می‌گذرد به درد مملکت نمی‌خورد.

وی فضای دانشگاه‌ها را دچار خمودگی دانست و با اشاره به صحبت‌های امام(ره) در آغاز مجلس دوم گفت: قبل از انقلاب می‌گفتند که سیاست مخصوص دانشگاهیان است و روحانیون نباید در سیاست دخالت کنند، ولی امروز می‌گویند که سیاست مخصوص روحانیون است و این توطئه بدتر از نقشه‌ای است که قبل از انقلاب برای دانشجویان کشیدند.

دبیر کل حزب مردم‌سالاری با تاکید بر اینکه تشکل‌های دانشجویی از دل دانشجویان برآمده است، اظهار داشت: کسانی که با دانشجویان بدرفتاری کرده و آنها را به کمیته‌های انضباطی می‌کشانند بدانند که بر خلاف  انقلاب رفتار می‌کنند، لذا انقلاب و انقلابیون دانشگاهی با محیط شور و نشاط را دوست دارند.

وی تاکید کرد:‌ دانشجویان اگر درس خواندن را مدنظر قرار دهند و به جامعه توجه نکنند، مي‌توان آنها را به راحتی فریب داد.

کواکبیان در ادامه به مقوله امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و تصریح کرد: امر به معروف، گشت ارشاد نیست، بلکه امری است که ضعیف‌ترین فرد، حق خود را از قوی‌ترین فرد جامعه بگیرد، لذا اگر امر به معروف واجب است، وجود تشکل دانشجویی نیز امري واجب است.

دبیر کل حزب مردم‌سالاری خاطرنشان کرد:‌ متاسفانه با برخی از تشکل‌ها با تنگ‌نظری برخورد می‌شود که این به نفع جامعه و دانشگاه نیست و اگر این کار را بکنیم گویی علم را کشته‌ایم.

انتهاي پيام/ش

برچسب ها: کواکبیان ، دبیر ، حزب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار