برگ دیگری از پرونده جنايات منافقین/

ترور ائمه جمعه یکی از محورهای اقدامات تروریستی منافقین بود

جایگاه والا و نفوذ آيت‌الله دستغيب در آحاد جامعه باعث شد تا گروهک تروریستی منافقین نقشه ترور وی را طراحی و او را به شهادت برسانند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از انجمن مبارزه با تروریسم در خاورمیانه،  آيت‌الله سيد عبدالحسين دستغيب در سال 1288 شمسي در شيراز در يک خانواده روحاني اهل علم و فضيلت متولد شد.

 پدرش سيد محمدتقي هنگام تولد فرزندش در کربلا به سر مي‌برد و چون ولادت او مقارن با عاشورا بود، نام او را عبدالحسين نهاد.

سيد عبدالحسين در 12 سالگي پدر خود را از دست داد و در سال 1310، جهت ادامه تحصيل علوم ديني راهي نجف شد و از محضر بزرگان کسب فيض کرده و به درجه اجتهاد نائل شد.

با مراجعت به شیراز در مسجد جامع (عتیق) به اقامه جماعت و تبلیغ دین پرداخت، پس از پیروزی انقلاب به نمایندگی اول فارس در مجلس خبرگان انتخاب شده و همزمان به درخواست اهالی شیراز و فرمان امام خمینی امامت جمعه این شهر را عهده‌دار شدند.

جایگاه والا و نفوذ آيت‌الله دستغيب در آحاد جامعه باعث شد تا گروهک تروریستی منافقین  نقشه ترور وی را طراحی و او را به شهادت برسانند و نهایتا در ساعت 11:30دقيقه روز جمعه 20 آذر ماه 1360 که ایشان طبق معمول به طرف ميعادگاه نماز جمعه مي‌رفتند، گوهر ادب آواز 19 ساله و از اعضای گروهک تروریستی منافقین كه در كوچه به قصد ترور به انتظار ایشان ایستاده بود به بهانه داشتن نامه‌اي كه مي‌خواهد شخصا به دست آيت‌الله برساند، خود را به ايشان نزديك کرده و با انفجار بمب دست‌ساز باعث ترور ایشان و عده‌اي از همراهانشان مي‌شود.

گروهک تروریستی منافقین طي بيانيه‌اي که در تاريخ 25 آذر 1360 از سوي واحد عملياتي فاطهه امنيتي در خصوص ترور آيت‌الله دستغيب در بولتن خبري شماره 5 مطرح كرد اینگونه مسئوليت ترور ايشان را به عهده گرفته است:

"در روز جمعه 20 آذر اين واحد (واحد عملياتي فاطهه امنيتي) به قصد انجام اين عمليات (ترور آيت‌الله دستغيب) كه از قبل مورد شناسايي قرار گرفته بود به محل اعزام و در لحظه تعيين شده "گوهر ادب آواز" يكي از اعضاء پس از شكستن حلقه محافظان آیت‌الله دستغيب با انفجار بمب دست‌ساز، وي را به همراه 12تن ديگر از همراهان ترور كردند."

درباره ترور شهيد آيت‌الله ترجيع‌بندي سروده شده است كه شدت حادثه ترور ايشان دلالت دارد با اين مضمون كه:" ديده‌ها بارد،سينه‌ها نالد ، دستغيب صدپاره شد،ديگر نمي‌آيد."

ترور ائمه جمعه یکی از محورهای اقدامات تروریستی گروهک منافقین بود که در نشریات خود مسئولیت این ترورها را پذیرفته‌اند:

ترور آیت‌الله مدنی در تبریز در  20 شهریور 1360 توسط مجید نیکو

ترور آیت‌الله صدوقی در یزد در 11 تیر 1361 توسط محمدرضا ابراهیم زاده

ترور آیت‌الله هاشمی نژاد در  مشهد در مهر 1360 توسط لاری

ترور  آیت‌الله احسان بخش در رشت در فروردین 1361  توسطعلی پور ابراهیمی

 و ترور آیت الله اشرفی اصفهانی در کرمانشاه در 23 مهر 1361 توسط محمد حسین خداکرمی


از آیت الله دستغیب تالیفات زیادی برجا مانده که برخی از آنهابه صورت زیر می باشد:

1- کتاب قلب سلیم در زمینه اخلاق

2- حقایقی از قرآن

3- معراج

4- ماه خدا

5- صدیقه کبری

6- داستانهای شگفت

7- هشتاد و دو پرسش

8- گناهان کبیره در دو جلد

9- سوره نجم

10- سیدالشهدا علیه السلام

11- معاد

12- صلوه الخاشعین

13- قلب قرآن

انتهای پیام/ش
برچسب ها: منافقین ، دستغیب ، ترور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار