مجمع مشورتی دومين اجلاس بين‌المللی راديو‌های قرآنی و اسلامی برگزار شد

مجمع عالی مشورتی «دومين اجلاس بين‌المللی راديو‌های قرآنی و اسلامی» از صبح امروز با حضور سران و رؤسای سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی در ساختمان شهدای راديو در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ مجمع مشورتی دومين اجلاس جهانی راديو‌های قرآنی و اسلامی از صبح امروز 20 آذرماه، با حضور محمدحسين صوفی معاون صدا و جمعی از مديران شبكه‌های راديويی و كارشناسان و صاحب‌نظران قرآنی با هدف همكاری و همگرايی اين رسانه‌های شنيداری در راستای اعتلای سطح فرهنگ قرآنی جوامع مختلف اسلامی در راديو در حال برگزاری است.
گزارش فعالیت ها و دستاوردهای اجلاس نخست و تاسیس اتحادیه،بررسی نحوه مشارکت و ارائه خدمات به رادیو قرآن های دنیا و تاسیس رادیو قرآن در مناطق و کشورهای مدنظر اعضا و استفاده از نظرات اعضا درباره مسائل مرتبط با اجلاس دوم شامل موضوعات فراخوان مقاله، سخنرانان اجلاس،اساسنامه اتحادیه، قدردانی از یکی از برترین عناصر قرآنی کشور در اجلاس دوم از موضوعات بحث این مجمع  بود.
دومین اجلاس بین المللی رادیوهای قرآنی و اسلامی به ریاست سید عزت ا...ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما و حضور روساء و مدیرانی از رادیوهای قرآنی و اسلامی جهان و مراکز فرهنگی و قرآنی کشور با هدف همکاری و همگرایی رسانه های شنیداری و اعتلای سطح فرهنگ قرآنی جوامع مختلف اسلامی اسفند امسال برگزار می شود.

*اتحادیه رادیوهای قرآنی بیانگر وحدت و اقتدار امت اسلامی است

معاون صدای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به شرایط مهم جهان اسلام و بیداری اسلامی به وجود آمده در منطقه، برگزاری دومین اجلاس بین المللی رادیوهای قرآنی و اسلامی را بسیار تاثیرگذار و مهم دانست و آن را  شاخص مهمی در وحدت و همبستگی بین امت اسلامی برشمرد.

محمدحسین صوفی در نشست مجمع عالی مشورتی دومین اجلاس بین المللی رادیوهای قرآنی و اسلامی که امروز دوشنبه 20آذرماه در سالن جلسات معاونت صدا برگزار شد  با اشاره به اینکه این اجلاس در اسفندماه سال جاری برگزار می شود، گفت: قرآن کتاب زندگی و هدایت است و اهمیت آن در زندگی به ویژه در توجه به سبک زندگی قرآنی و اسلامی روز به روز برجسته تر می شود.

وی ادامه داد: قرآن میثاق ملی ملت مسلمان و کشورهای اسلامی است و تمسک و توسل به قرآن باعث وحدت امت اسلامی می شود.

معاون صدای جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نقش رسانه به ویژه رسانه های متاثر از انوار نورانی قرآن در نشان دادن معیار و شاخص وحدت و اقتدار امت اسلامی بسیار ویژه است افزود: برای نشان دادن این نقش رسانه ملی به تولی گری رادیو قرآن اقدام به تشکیل اتحادیه بین المللی رادیوهای قرآنی و اسلامی کرده است.

نایب رییس اتحادیه بین المللی رادیوهای قرآنی و اسلامی با اشاره به برگزاری اولین اجلاس در چندسال گذشته گفت: کشورهایی که دارای رادیوی قرآنی و اسلامی بودند در آن اجلاس حضور پررونقی داشته و از آن استقبال خوبی کردند.

صوفی با تاکید بر جایگاه جمهوری اسلامی ایران در ایجاد رادیوهای قرآنی و اسلامی در جهان اسلام گفت: با توجه به اعتمادی که اعضای اتحادیه به رادیو قرآن داشتند اعضای جلسه رای داده اند که مقر این اتحادیه در ایران باشد و رییس آن نیز جمهوری اسلامی ایران باشد.

معاون صدای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تصویب اساسنامه پیشنهادی این اتحادیه با حضور اعضای هیئت مدیره گفت: براساس تصویب این اساسنامه که هم اکنون در اختیار اعضای این نشست است. رییس اتحادیه، مهندس ضرغامی زمان برگزاری دومین اجلاس را در اسفندماه و با حضور همه مدیران رادیوهای قرآنی و اسلامی اعلام کردند.

وی تصریح کرد: بیش از 200 رادیوی قرآنی و اسلامی در این اجلاس شرکت می کنند و با توجه به شرایط اخیر جهان اسلام بیداری اسلامی در منطقه بر علیه استکبار و طاغوتهای زمان و پیروزی مردم غزه در برابر رژیم صهیونیستی برگزاری این اجلاس از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

معاون صدای جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: این اجلاس در حمایت و توسعه فعالیت های قرآنی و اسلامی رادیوهای قرآنی برگزار می شود و همه توانمان را صرف آن می کنیم که این اجلاس با شکوه برگزار شود.
در ابتدای اين نشست صوفی اظهار كرد: قرآن كتاب زندگی و هدايت است و اهميت آن در زندگی و به ويژه در سبك زندگی اسلامی و قرآنی روز به روز برجسته‌تر و نمايات‌تر می‌شود؛ قرآن ميثاق ملی امت مسلمان و كشورهای اسلامی است و توسل به قزآن باعث وحدت امت اسلامی می‌شود.

وی در ادامه افزود: نقش رسانه به ويژه رسانه‌های متأثر از انوار قرآنی در نشان دادن معيار و شاخص وحدت و اقتدار امت اسلامی بسيار برجسته است و برای نشان دادن و برجسته كردن اين نقش رسانه ملی با متولی‌گری راديو قرآن اتحاديه بين‌المللی راديوهای قرآن و اسلامی تشكيل شده است.

*اتحادیه رادیوهای قرآنی گامی برای وحدت کشورها و انتقال پیام قرآن است

همچنين محمدحسين محمدزاده، مدير راديو قرآن در بخش ديگری از اين نشست با بيان اينكه نهادهای فرهنگی قرآنی فعال در اين هم انديشی حضور دارندگفت: برگزاری اتحادیه رادیو های قرآنی –اسلامی نه تنها باعث وحدت بین امت ها می شود بلکه پیام انسان ساز و راه سعادت بشر را از طریق امواج به جهان منتقل می کند.

وی افزود: بحث آموزش قرآن كريم به زبان‌های مختلف، از تجويد و روخوانی گرفته تا آموزش مفاهيم، يكی از مشكلات ما در سطح جهان است

محمدزاده  تصويب اساسنامه در مجمع عمومی، فراخوان مقاله، تجليل از يك فعال قرآنی، بررسی فعاليت‌ها و دستاوردهای اجلاس اول و تاسيس اتحاديه، بررسی نحوه مشاركت و ارائه خدمات به راديو قرآن‌های سراسر دنيا و تاسيس راديو قرآن در مناطق و كشورهای مدنظر اعضاء را از جمله دستور كارهای برای اين مجمع مشورتی عنوان كرد.

*سایت دومین اجلاس بین‌المللی رادیو‌های قرآنی و اسلامی راه‌اندازی شد
در بخش بعدی اين مجمع مشورتی، سايت اجلاس بين‌المللی راديو‌های قرآنی و اسلامی توسط محمدحسين صوفی معاون صدا رونمايی شد.

سایت دومین اجلاس بین‌المللی رادیوهای قرآنی و اسلامی در راستای اطلاع‌رسانی از آخرین وضعیت این اجلاس که اسفندماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود،امروز  توسط محمدحسين صوفی معاون صدا رونمایی شد.

سایت دومین اجلاس بین‌المللی رادیوهای قرآنی و اسلامی با هدف اطلاع‌رسانی از آخرین وضعیت اجلاس، مقالات رسیده و ارتقای فعالیت‌های این اجلاس، معرفی مهمانان حاضر در اجلاس و فراخوان بخش مقالات، راه‌اندازی شد.

این سایت در چند بخش آخرین اخبار، فراخوان‌ها و فرم‌های ارسال مقالات کار خود را آغاز کرده است. همچنین فراخوان مقاله، برنامه‌های اجلاس و ابلاغ احکام دبیران کمیته اجلاس از جمله موضوعاتی است که روی سایت دومین اجلاس بین‌المللی رادیوهای قرآنی و اسلامی قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام سيدمهدی تقوی، رئيس سازمان فعاليت‌های قرآنی دانشگاهيان كشور و مديرعامل خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) نيز در اين نشست در سخنانی تأكيد كرد: مهم‌ترين سوغاتی كه نظام جمهوری می‌تواند برای جهان امروز، به‌ويژه جهان اسلام داشته باشد كمك به آنان برای مدل‌سازی جامعه اسلامی در آن كشورهاست؛ بيداری اسلامی بيش از هر چيز به مدل و سيستم برای جاری كردن مفاهيم اسلام نياز دارد.

 وی افزود: اگر ما در اين مقطع نتوانيم به آن‌ها كمك كنيم، از چاله‌ای در می‌آيند و در چاه می‌افتند و تنها لايه‌ای از اسلام به آنها ارائه می‌شود. نظام سلطه برای كوچك‌ترين موضوعات نظام‌سازی كرده و مدل ارائه داده است و از طرفی مبارزه اين نظام‌سازی‌ها، تنها با نظام‌سازی صحيح امكان‌پذير است. به طور مثال مبارزه با سبك زندگی غربی تنها با ارائه سبك زندگی اسلامی بايد انجام گيرد.

نوری‌زاده، مديركل امور فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ديگر سخنران اين نشست بود كه در سخنان خود تأكيد كرد: اگر می‌خواهيم قرآن را در عرصه بين‌المللی به خوبی تبيين و معرفی كنيم، بايد سبك زندگی و تربيتی و تعاملات اجتماعی كاربردی مهلم از قرآن را ترويج كرده و اين كتاب الهی را به عنوان موجودی زنده كه می‌توان با آن ارتباط برقرار كرد، معرفی كنيم./ي2
برچسب ها: اجلاس ، رادیو ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار