صادرات این جنگنده یکی از دغدغه های مهم این کشور بوده چراکه رقبای زیادی برای فروش هواپیما وجود دارند که قدرت مالی و نظامی بیشتری نسبت به سوئد دارند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، سوئد از جمله کشورهابی است که تلاش های زیادی را برای ساخت تجهیزات نظامی انجام داده که از جمله آن جنگنده گریپین است. این جنگنده، هواپیمایی با وزن حدود ۶تن هواپیمایی بسیار سبک به شمار آمده و قادر است که در تمامی ارتفاعات با سرعت مافوق صوت پرواز کند و مجهز به انواع سامانه ها و سلاح های مدرن است.

نام «گریپن» در حقیقت همان موجود افسانه ای است که نصف تنه آن بدن شیر و نصف دیگر تنش بدن عقاب می باشد که موضوعی معمولی در مورد نام گذاری هواپیماهاست، چون بسیاری از شرکت های سازنده اغراق بسیاری در لقب دهی هواپیماهای ساخت خودشان انجام می دهند.

صادرات این جنگنده یکی از دغدغه های مهم این کشور بوده چراکه رقبای زیادی برای فروش هواپیما وجود دارند که قدرت مالی و نظامی بیشتری نسبت به سوئد دارند اما سوئد نیز ترفند جالبی برای صادرات این جنگنده در نظر گرفته است.



این کشور براي حفظ منافع مالي مشترك خود با سوئيس، جنگنده هاي گريپین را با تخفيف به اين كشور مي فروشد. سوئد هر فروند جنگنده گريپون را با قيمت 100 ميليون فرانك به سوئيس مي فروشد. در واقع سوئد 15 تا 30 درصد به سوئيس تخفيف داده است.

طرح خريد جنگنده هاي گيفون فردا در پارلمان سوئيس مطرح مي شود و اگر تصویب شد، اتفاقی مهم برای صنایع نظامی سوئد و البته ارتش سوئیس محسوب می شود.
برچسب ها: چوب ، حراج ، سوئد ، گریپین ، باشگاه ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار