مردم رفراندوم سیانوری را تحویل نگرفتند

ميزان مشاركت در ميان 72 هزار تن از ساكنان واجد شرايط درباره يك طرح كانادايي معدن طلا، به 42 درصد رسید و اين درحالي است كه حضور 50 درصد بعلاوه يك راي ضروري بود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، همه پرسی یکی از اصول مورد پسند در مردمسالاری است اما برخی افراط ها در این کار باعث دلزدگی و بی توجهی مردم برخی کشورها شده است. در حالی که شماري از اعضاي شوراي شهر چه از ائتلاف چپ ميانه حاكم يا از مخالفان راست ميانه در منطقه آلبا رومانی یک همه پرسي را درخواست و اعلام كرده بودند بهره برداري از معادن این منطقه باید به رای مردم گذاشته شود اما نتیجه طبق پیش بینی ها از کار در نیامد.

لذا دو همه پرسي محلي درباره استخراج طلا با كمك سيانور و نيز بهره برداري از گاز شيست كه در روماني هم زمان با انتخابات پارلماني برگزار شد، به سبب حضور ناكافي واجدان شرايط در پاي صندوق هاي راي باطل شد.

در حوزه انتخابيه آلبا در مركز روماني، ميزان مشاركت در ميان 72 هزار تن از ساكنان واجد شرايط درباره يك طرح كانادايي معدن طلا، به 42 درصد رسید و اين درحالي است كه حضور 50 درصد بعلاوه يك راي ضروري بود. این شركت كانادايي پيش بيني مي كرد 300 تن طلا و هزار و 600 تن نقره از معدن روسيا مونتانا استخراج كند.

در منطقه كاستانتا نيز ساكنان در همه پرسي مربوط به استخراج گاز شيست شركت نكردند. گروه آمريكايي شورون كه مجوزي را در جنوب شرقي و شرق روماني به دست آورده است، پيش بيني مي كند در اين منطقه حفاري هايي را براي اكتشاف گاز شيست در شش ماهه دوم سال 2012 آغاز كند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار