یاسوج/

كهگیلویه وبویراحمد برای رعایت حفظ حریم خطوط لوله های گاز آماده است

استاندار كهگیلویه وبویراحمد بر آمادگی كامل استان بر رعایت حفظ حریم و حفاظت از خطوط اصلی لوله های انتقال گاز به ویژه هنگام اجرای پروژه های مختلف عمرانی تاكید كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج ، دكتر سید 'حسین صابری' در نشست هماهنگی دستگاه های مختلف اجرایی كهگیلویه وبویراحمد برای رعایت حفظ حریم لوله های انتقال گاز افزود: ضوابط و دستورالعمل های قانونی و اجرایی به صراحت وظایف دستگاه های مختلف و متولی را در این راستا مشخص كرده است.
وی بیان كرد:اهمیت حفظ حریم تاسیسات ، منابع ملی و اقتصادی كشور از جمله خطوط اصلی لوله های نفت و گاز در مناطق مختلف كشورامری اجتناب ناپذیر محسوب می شود.
دكتر صابری اظهار كرد: حفظ حریم فاصله 250 متری از خطوط اصلی لوله های گاز ضمن اینكه وظیفه قانونی و عملی برای دستگاه های مختلف اجرایی است، یك مسئله حساس امنیتی در منطقه نیز محسوب می شود.
وی ابراز داشت: از آنجا كه حدود 75درصد مسیر انتقال لوله های اصلی گاز كشور از استان كهگیلویه وبویراحمد و فارس عبور می كند ، توجه بیش از پیش مسوولان و متولیان امور اجرایی و عمرانی برای رعایت حفظ حریم این سرمایه ملی امری ضروری است.
مدیر منطقه پنج عملیات شركت انتقال گاز كشور نیز در این نشست بر لزوم تقویت و تعامل بیشتر دستگاه های اجرایی و حوزه های عمرانی برای رعایت حفظ حریم خطوط لوله های گاز تاكید كرد.
'اكبر زارع' میزان مصرف گاز روزانه در كشور را افزون بر 500 میلیون متر مكعب عنوان كرد و افزود: بیش از 70درصد گاز تولیدی در كشور از منطقه پنج و استان های فارس و كهگیلویه وبویراحمد تامین می شود.
وی بیان كرد: منطقه پنج عملیات انتقال گاز یكی از مناطق ده گانه شركت انتقال گاز ایران است كه هم اكنون با 721 نفر نیروی پیمانكاری در زمینه های مختلف مشغول نگهداری و حفاظت از چهار هزار و 400 كیلومتر خطوط انتقال گاز در اقطار چهار تا 56اینچی است.
در این نشست همچنین بر اخذ استعلام قبل از هرگونه ساخت و ساز و شروع پروژه های عمرانی در مسیر انتقال لوله های گاز ، جلوگیری از ساخت و سازهای فاقد مجوز ، تامین امنیت خطوط لوله و تاسیسات ،گشت كنترل حریم و نظارت مستمر و دقیق نیروهای پیمانكاری این شركت بر پروژه های مختلف عمرانی در منطقه تاكید شد./س

برچسب ها: حفظ ، حریم ، خطوط ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.