اصفهان/

جذب گردشگر با احیای خانه های تاریخی

احیای خانه های تارخی منجر به جذب گردشگران می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان رییس کمیسیون شهرسازی معماری و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه علنی این شورا با اشاره به اهمیت سیما ی شهر گفت:در چند سال اخیربا اجرای دستورالعمل های مصوب ماده 5 و اجرای اقدامات در چار چوب آن، در سیما و منظر شهر به ویژه در مبانی نظری آن رشد خوبی داشته ایم .

مصطفی بهبهانی افزود:به رغم موفقیت های به دست آمده در حال حاضر نمای بانک ها و برخی دیگر ازصاحبان حرفه ها و مغازه داران به معضلی تبدیل شده زیرا آن ها متقاضی نماد خود برای نمایشان هستند که این امر مغایر با اصول شهرداری است وگاهی مسئولان مربوط دیر از این تخلفات مطلع می شوند و ساختمان متخلف مشمول کمیسیون ماده 100 شهرداری می شود.

وی با اشاره به طرح غنی سازی میدان امام به دست بخش خصوصی و لزوم تقویت ان گفت:در این محدوده 25 خانه تاریخی موجود است که بازسازی این منازل موجب جذب گردشگر نیز می شود.

عضو شرای اسلامی شهر اصفهان افزود: شهر اصفهان دارای 4 هزار هکتار بافت فرسوده است وشورای عالی شهر سازی احیای 2 هزار هکتار از آن را به عهده گرفته اما در عمل با بافت های فرسوده ای دیگر که جزو این میزان محسوب نشده هستیم از این رو باید در نقشه بافت های فرسوده تجدید نظری شود و بخش های حساس تر و مهم تر در اولویت قرار گیرند و جایگزین شوند./س

برچسب ها: اصفهان ، جلسه ، شورای ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.