فياضي در نطق ميان دستور:

اصلاح قانون انتخابات براي مردم "نان" و براي نمايندگان پيگير اين موضوع "نام" نخواهد شد

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت: اصلاح قانون انتخابات براي مردم نان نمي‌شود، البته براي آنهايي که از مجلس آن را پيگيري مي‌کنند نيز نام نمي‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، عبدالوحيد فياضي نماينده نور و محمود آباد در نطق ميان دستور خود با اشاره به اينکه جمهوري اسلامي هديه‌اي است از طرف خدا گفت: همه ما نمايندگان به واسطه اين نعمت بزرگ به اين کرسي نشسته‌ايم و وام‌دار ولايت هستيم. دولت و مجلس همزمان بايد با کارگزاري و قانون‌گذاري حکيمانه و شجاعانه از عهده شکر اين مهم برآيند.

وي با اشاره به اينکه دورنمايي نمايندگان با منويات رهبري بايد مبتني باشد افزود: تنظيم دورنماي نمايندگان مبتين بر هوش سياسي و شرايط حساس کشور لازمه راهبردهاي روشن رهبري است که در اين صورت امور با خواست مقام معظم رهبري همراه مي‌شود و چنين مجلسي هيچ گاه نياز به حکم حکومتي ندارد.

نماينده مردم نور و محمودآباد با اشاره به اينکه استراتژي امروز نظام، مبتني بر گفتمان پيشرفت و  عدالت است، تصريح کرد: لازمه رسيدن به آن عمل به گزاره‌هايي چون حمايت از توليد ملي، اقتصاد مقاومتي و تبيين سطح زندگي است.

فياضي در ادامه با بيان لزوم پرهيز از حاشيه‌هاي سياسي و جدال‌هاي مقامات اظهار داشت: وظيفه مجلس پرداختن به قوانين گره‌گشاي زندگي مردم و پرهيز از حاشيه‌هاي سياسي و جدال بين خودماني است و تمامي اين دعواها مخالف مردم و نظام مردم‌سالاري ديني است.

وي در ادامه با اشاره به وظيفه نمايندگان افزود: وظيفه ما نمايندگان، شنيدن صداي مردم و تدبير براي پاسخ‌گويي به هنگام به آن است.

عضو کميسيون آموزش و تحقيقات ادامه داد: اصلاح نظام بانکي و نظارت بر کارکرد آن که ريشه بسياري از فساد و نابه‌ساماني‌هاي اقتصادي کشور است و با توليد دشمني و دلالي را رونق مي‌دهد از وظايف مجلس است.

وي تصريح کرد: وضع قوانين براي مقابله با زمين‌خواران بزرگي که خصوصا در حوزه انتخابيه زمين‌ها را در کام خود فرو مي‌برند و يا فسادهاي بانکي که سرمايه ملت را براي هوس‌هاي نامشروع خود هزينه کرده‌اند، از مسائل مهم کشور است.

فياضي با اشاره به نقش تاريخي شهيد مدرس خاطرنشان کرد: برخي فکر مي‌کنند با داد و فرياد مدرس مي‌شوند، بلکه آنچه مدرس را در تاريخ جاودانه کرد تفکر مبتني بر زهد و پارسايي و رهايي از تعلق مادي روزگار خود بوده است.

وي با تاکيد بر اينکه  وظيفه مجلس گره‌گشاي از معضلات اقتصادي است، افزود: اصلاح قانون انتخابات براي مردم نان نمي‌شود، البته براي آنهايي که از مجلس آن را پيگيري مي‌کنند نيز نام نمي‌شود.

وي با اشاره به مشکلات حوزه انتخابيه خود افزود: مشکلات کشاورزي مردم و محور مواصلاتي مردم  نور و محروميت از امکانات بهداشتي و کمبود آب شرب و کشاورزي از جمله مشکلات حوزه انتخابيه است که از وزير کشاورزي مي‌خواهم که به فکر تامين نهاده‌هاي کشاورزي و دامي باشد.

وي در پايان خاطرنشان کرد: از وزير آموزش و پرورش مي‌خواهم تا نقصان برنامه‌ريزي و بودجه‌اي را جبران کند، چرا که امروزه مي‌بينيم اولويت‌هاي آموزش و پرورش از کمترين کار کارشناسي برخوردار نيست.

انتهاي پيام/
برچسب ها: فیاضی ، نماینده ، استراتژی ، نطق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار