آسوشيتدپرس آخرين دست‌نشانده "موساد" براي شبهه‌افكني در فعاليت هسته‌اي ايران

در طول يك دهه گذشته، رژيم صهيونيستي سعي كرده تا رسانه‌ها را وادار به مانور بر سر برنامه هسته‌اي ايران كند اين رژيم در آخرين تلاش خود خبرگزاري "آسوشيتدپرس" را به انتشار اطلاعاتي جعلي در مورد فعاليت هسته‌اي ايران واداشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري امريكن فري پرس، اخيرا خبرگزاري "آسوشيتدپرس" تصويري مسخره را منتشر كرده و ادعا نموده كه آن تصوير از رايانه هك شده تاسيسات هسته‌اي ايران بدست آمده است. در ادامه اين خبرگزاري مدعي شده كه تصوير مذكور نشان دهنده آنست كه دانشمندان هسته‌اي ايراني در حال محاسبه ميزان انرژي آزاد شده در اثر انفجار بمب اتمي هستند. انتشار اين اطلاعات در حالي است كه تصوير منتشر شده تصويري بسيار ساده است كه با جستجويي معمولي در فضاي مجازي نيز قابل دسترسي است در حاليكه در گزارش ادعا شده بود كه اين تصاوير توسط مهندسين متخصص مورد استفاده قرار گرفته است. 

اين نخستين باري نبود كه چنين اسناد و تصاويري از سوي رسانه‌هاي غرب منتشر شده باشد. در سال 2000 نيز گزارشي از سوي ديپلماتي به اصطلاح "ناشناس" منتشر شد كه مامور موساد بوده است. شواهد نشان مي‌دهد كه در اكثر اين موارد منابع اطلاعاتي رژيم صهيونيستي، انگليس و آمريكا با همكاري يكديگر فعاليت مي‌كنند. 

آخرين ادعاي مطرح شده از اين دست نيز از سوي "آسوشيتدپرس" بود كه "جورج جان" مدعي شده بود كه رژيم صهيونيستي خواهان تجاوز نظامي عليه تاسيسات هسته‌اي ايران است. در مارس سال جاري، وي در مقاله اي مدعي شده بود كه ايران تاسيسات اتمي پارچين در نزديكي تهران را پاكسازي كرده است. 

اكثر تحليلگران تاييد كردند كه تصاوير ماهواره اي از سوي موساد در اختيار "آسوشيتدپرس" قرار داده شده بودند. با اين حال آنان در ادعاي خود مرتكب اشتباه شدند زيرا تاسيسات پارچين، يك تاسيسات عادي هسته‌اي است. بنظر مي‌رسد در اين مورد هم موساد به اسناد طبقه بندي شده "آژانس بين المللي انرژي اتمي" دست يافته است. 

در مي سال 2012 نيز آسوشيتدپرس مدعي گزارش کذب ديگري شد. نويسنده گزارش مدعي شد كه از فرد ناشناسي كه از تاسيسات هسته‌اي ايران آگاه است اطلاعات خود را بدست آورده است. 

با اين حال بايستي اشاره كرد كه "آسوشيتدپرس" تنها رسانه‌اي نيست كه در شبهه افكني پيرامون برنامه هسته‌اي ايران همراه با موساد نقش دارد بلكه ساير رسانه‌هاي غربي نيز در همين راستا حركت مي‌كنند. اكثر رسانه‌هاي آمريكائي چشم بسته گزارشات جعلي منابع صهيونيستي را براي دهه‌هاي متمادي منتشر مي‌كنند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار