ارومیه/معاون وزیر صنعت؛

ظرفیت تولید سیمان در ایران ‌به مرز 83 میلیون تن می‌رسد‌

معاون وزیر صنعت ، معادن و تجارت گفت: با روند کنونی تولید سیمان در کشور تا پایان سال رتبه تولید سیمان کشور از رتبه پنجم به رتبه سوم جهان ارتقا می‌یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، وجیه‌الله جعفری در جمع خبرنگاران در حاشیه افتتاح کارخانه سیمان بوکان‌ اظهار داشت: وضعیت سیمان در کشور طوری است که امیدواریم تا پایان سال 75 میلیون تن سیمان در کشور تولید شود که با این تولید رتبه ایران در جهان از پنجم به سوم ارتقا می‌یابد.

وی گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و با افتتاح چند کارخانه سیمان در کشور امیدواریم ظرفیت تولید سیمان کشور به مرز 83 میلیون تن برسد.

جعفری افزود: تا امروز ظرفیت تولید سیمان کشور در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل پنج درصد رشد داشته است و تا امروز در واحدهای تولیدی سیمان کشور 49 میلیون تن سیمان تولید شده است.

وی در خصوص صادرات این محصول به کشورهای دیگر اظهار داشت: سال گذشته 10 میلیون و 500 هزار تن سیمان از ایران به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس صادر شده است که پیش‌بینی می‌شود این رقم به 14 میلیون تن در سال جاری برسد.

جعفری افزود: در این استان با داشتن چهار کارخانه سیمان و افزایش چهار برابری تولید سیمان در دولت کنونی زمینه صادرات سیمان فراهم شده است و قطعاً مشکلات فرآوری صادرات در این بخش را رفع خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در آذربایجان غربی به سبب وضعیت جغرافیایی و با توجه به هزینه حمل و نقل امکان صادرات در این استان فراهم می‌شود./س

برچسب ها: سیمان ، تجارت ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.