راشاتودی: ایالات متحده با بدهی های نجومی روبروست و کاهش هزینه ها و قطع قراردادهای سرسام آور نظامی برای این کشور می تواند بسیار خطرناک باشد و هیمنه نظامی این کشور را ویران کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، شبکه "راشاتودی" در خبری به میزان بودجه دفاعی ایالات متحده و مشکلات پیش رو برای نظام آمریکا پرداخت و گفت: «برخی از قانونگذاران در آمریکا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از کاهش بودجه دفاعی این کشور به کار بسته اند. اما آیا پنتاگون آن قدر بزرگ است که با چنین مشکلی شکست نخورد؟»


ایالات متحده آمریکا با تجهیزات نظامی خود اعم از جنگنده ها، زره پوش ها و ناوهای جنگی به عنوان قدرتمندترین و بزرگ ترین نیروی نظامی دنیا شناخته می شود ولی با این حال برخی از مقامات این کشور کاهش هزینه های نظامی را خطری جدی برای این کشور توصیف می کنند.

 

برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید


"لئون پانتا" وزیر دفاع این کشور  گفت: «من فکر می کنم در صورت کاهش بودجه نظامی، سیستم امنیتی ما ویران شود چرا که نیروهای نظامی و خانواده های آن ها از امنیت جهانی ما پشتیبانی می کنند.»

 

برخی تحلیل گران معتقدند که حتی مردم آمریکا از میزان هزینه ای که برای بخش های نظامی این کشور صرف می شود اطلاع ندارند و نمی دانند که آمریکا بودجه بسیار بزرگ تر از دیگر کشورهای جهان به این مسئله اختصاص داده است.

 


"اوباما" در مناظره خود با "رامنی" به این بحث مهم اشاره کرد و گفت: «هر سال که می گذرد هزینه بیشتری از سوی دولت من باید صرف بودجه نظامی شود و این رقم مدام افزایش می یابد.»


راشاتودی افزود: «موسسه تحقیقات بین المللی صلح در "استکهلم" نیز طی گزارشی اعلام کرد، بودجه دفاعی آمریکا با مجموع بودجه نظامی 13 کشور پیشرفته جهان همانند چین، روسیه، انگلیس، فرانسه، ژاپن و ... برابری می کند.»


بودجه دفاعی ایالات متحده در سال 2012 چیزی در حدود 549 میلیارد دلار بوده است چیزی بیش از دو برابر مقداری که در بودجه سال 1999 برای آن در نظر گرفته شده بود.

 


"بن فریمن" مشاور دولت در زمینه های پروژه های دفاعی گفت: از تاریخ یازده سپتامبر ساز و کار ارتش ما تغییر کرد و این کاهش از بخشی است که توسعه پیدا کرده است و ناهمخوانی با آن بسیار فاجعه بار می تواند باشد.


این شبکه گفت: «به هرحال این کاهش زنگ خطر را برای پیمانکاران نظامی به صدا درآورده است و حامیان آن ها در کنگره صدایشان در حمایت از آن ها بلند شده است.»


"راجر ویکر" سناتور جمهوری خواه گفت: «در حدود 1 میلیون شغل در کنار بخش های نظامی توسط دولت ایجاد شده است و کاهش بودجه می تواند به صورت آنی 11 هزار موقعیت شغلی را از بین ببرد که این بسیار خطرناک است.»

 


اما برخی از اقتصادانان براین باورند که میزان هزینه فعلی در بودجه نظامی در بخش های دیگر کشور می تواند موثرتر باشد.


شبکه راشاتودی در پایان گفت: «به هرحال ایالات متحده با بدهی های سرسام آور روبروست و کاهش این هزینه ها و قطع قراردادهای سرسام آور برای این کشور می تواند بسیار خطرناک و گران تمام شود و هیمنه نظامی این کشور یعنی "پنتاگون" را ویران کند.»

منبع: جام نیوز
برچسب ها: پنتاگون ، بودجه ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
psdk
۱۲:۳۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۱
اینک نوبت حذف امریکا و اسراعیل است
آخرین اخبار