وحيد دستجردي:

مردم حدود 70 درصد از هزینه‌های درمانی را از درآمدهای خود پرداخت می‌کنند

وزير بهداشت گفت: مردم 54 درصد از هزینه‌های درمانی خود را از درآمدهای خود پرداخت می‌کنند که با احتساب کسر شدن از هزینه‌های بیمه از درآمد آنها رقمی نزدیک به 70 درصد از سوی خود آنها پرداخت می‌شود که رقم بالایی است بنابراین ما باید اولویت‌بندی مان را در بودجه برای تامین سلامت مردم تغییر داده و به مسئله سلامت به طور جدی بپردازیم.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، مرضیه وحید دستجردی پيش از ظهر امروز در یازدهمین مجمع موسسه خیریه امدادگران عاشورايي اظهار داشت: مسائل مربوط به حوزه سلامت بسیار جدی است و آیات و احادیث فراوانی در زمینه سلامت و حساسیت مسئله مرگ و حیات وجود دارد.

وي افزود: همان طور که در یکی از آیات آمده است اگر انسانی را زنده کردید مثل این است که کل بشریت را در طول تاریخ احیا کرده‌اید.

دستجردي خاطرنشان كرد: با توجه به پیچیده و پرهزینه بودن مسئله درمان هر چقدر هم که بودجه دولتی در اختیار باشد با توجه به گران بودن امکانات و فناوری‌های درمانی باز مشکلات زیادی خواهیم داشت.

وزير بهداشت اضافه کرد: در کشور ما علیرغم اینکه برای بخش درمان و سلامت اعتبارات مناسبی در نظر گرفته شده است اما باز نیاز به کمک خیرین احساس می‌شود.

وی افزود: مردم 54 درصد از هزینه‌های درمانی خود را از درآمدهای خود پرداخت می‌کنند که با احتساب کسر شدن از هزینه‌های بیمه از درآمد آنها رقمی نزدیک به 70 درصد از سوی خود آنها پرداخت می‌شود که رقم بالایی است بنابراین ما باید اولویت‌بندی مان را در بودجه برای تامین سلامت مردم تغییر داده و به مسئله سلامت به طور جدی بپردازیم.

وزیر بهداشت و درمان اظهار داشت: همان طور که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز آمده است حفظ سلامتی مردم یک وظیفه حکومتی است‌.

وی ادامه داد:  5 الی 5/7 درصد مردم به علت گرفتار شدن به بیماری‌های سرطان و صعب‌العلاج زیر خط فقر قرار میگیرند چرا که هزینه درمان این بیماری‌ها بسیار بالاست مثلا هزینه درمان سرطان سینه در سال‌های گذشته 64 میلیون تومان بوده است که اگر امروز عضوی از یک خانواده کارگری دچار این بیماری شود تنها برای تامین هزینه‌های داروی خود در زیر خط فقر قرار خواهد گرفت.

دستجردی با اشاره به  کمک‌های خیرین افزود: خیرین با ‌کارهای بزرگ خود خدمات بسیاری در زمینه سلامت مردم ارائه می‌کنند و همان طور که میدانیم هیچ خدمتی بالاتر از نجات جان و زندگی مردم نیست این خدمات در پیشگاه خداوند متعال محفوظ خواهند ماند‌.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم روزی فرا رسد که همه جامعه پزشکی عضو مجمع امدادگران عاشورایی شوند و با کمک‌های مادی و خدمات بهداشتی درمانی خود یاران این مجمع بزرگ باشند تا در سراسر کشور بتوانیم خدمات درمانی مناسبی را به مردم ارائه دهیم.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار