با حضور ریاست جمهور و وزیر راه و شهرسازی بیش از 14 هزار واحد مسکن مهر و چندین پروژه عمرانی دیگر در استان خراسان رضوی افتتاح شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی در خراسان رضوی، وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق سرشماری آمار نفوس و مسکن سال 90 در کشور 21.2 میلیون خانوار در 21.6 میلیون واحد مسکونی زندگی می کنند که پیشی گرفتن تعداد واحدهای مسکونی در کشور از تعداد خانوارها برای اولین بار در کشور صورت پذیرفت.

علی نیکزاد اظهار داشت: از ابتدای دولت نهم بیش از 14 میلیون و 120 هزار واحد مسکن مهر در کشور ساخته شده است که تا ابتدای سال 91، یک میلیون و 0 75 هزار واحد آن افتتاح گردیده است.

وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: پروژه مسکن مهر که در دولت نهم و دهم و با تلاش ها و مدیریت ریاست جمهور انجام می شود به صورت یک فعالیت انقلابی در کشور دارای اثرات حائز اهمیتی در زمینه های اشتغال، اقتصاد، صنعتی سازی و تسهیل در ازدواج جوانان و تحکیم بنیان خانواده ها داشته است.

نیکزاد خاطر نشان کرد: بر اساس سرشماری آمار نفوس و مسکن سال 90، در استان خراسان رضوی یک میلیون و 420 هزار خانوار در یک میلیون و 300 هزار واحد مسکونی ساکن هستند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت نهم و دهم در استان خراسان رضوی ساخت واحد های مسکونی را با 6 هزار و 900 میلیارد تومان سرمایه گذاری آغاز کرده است، گفت: بهره برداری از 120 هزار واحد مسکن مهر در خراسان رضوی در برنامه امسال دولت بوده است که 14 هزار و 75 واحد مسکن مهر امروز در خراسان رضوی افتتاح گردید.

نیکزاد در این خصوص بیان داشت: 51 هزار واحد مسکن مهر نیز هم اکنون در استان در حال ساخت می باشد که در 6 ماهه ابتدای سال 92 بهره برداری خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه در دولت نهم و دهم ساخت آزادراه ها در کشور حدود 2 برابر شده است، گفت: در شروع دولت نهم در کشور یک هزار و 460 کیلومتر آزادراه وجود داشته و اکنون 17 آزادراه با بیش از 2 هزار و 375 کیلومتر وجود دارد.

وی ادامه داد: امروز پروژه کنارگذر شمالی مشهد که از پروژه های مهر ماندگار استان می باشد با اعتبار 1720 میلیارد ریال و طول 72 کیلومتر افتتاح گردید.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ساخت 48.4 کیلومتر راه روستایی با اعتبار 53 میلیارد و 518 میلیون ریال نیز از دیگر پروژه های استان خراسان رضوی بود که امروز افتتاح گردید.

نیکزاد همچنین گفت:3 بیمارستان 24 تختخوابی رشتخوار، فیض آباد و کلات در استان به بهره برداری رسید که اعتبار هزینه شده برای این پروژه ها در استان، 119 میلیارد ریال و مجموع مساحت 116 هزار متر مربع است/س


برچسب ها: حضور ، ریاست ، جمهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.