عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: امروزه گردشگری در جهان به‌عنوان يکی از صنعت های عمده در کنار ساير بخش‌های اقتصاد جهان فعالیت می کند و حدود 7 درصد از کل مبادلات اقتصادی جهان را به خود اختصاص داده است که اين درصد نشان‌دهنده توان بالقوه اين صنعت در راستای کمک مؤثر به رشد مالی و توسعه تمامی کشورها و به ويژه، کشورهای در حال توسعه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، نعمت الله منوچهری افزود: هدف برگزاری کنفرانس گردشگری سلامت را بررسی راهکارهای توسعه گردشگری سلامت و بهره گیری از ظرفیت های مستعد کشور دانست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: برخی از کشورهای اسلامی مانند ايران با توجه به مزيت‌های نسبی که در زمينه های کادر متخصص و مجرب پزشکی، بيمارستان‌های مجهز مانند بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد و انجام پيشرفته‌ترين خدمات درمانی و جراحی در کشور، می تواند به عنوان قطب گردشگری پزشکی و سلامت در منطقه خاورميانه و یا در آینده ای نزدیک در سطح جهان، تبديل شود.

منوچهری خاطرنشان کرد: گردشگر سلامت از بخش‌هاي مهم نظام‌هاي سلامت در دنيا به شمار می‌آيد به گونه ای ‌كه برخي كشورها از اين محل براي خود منبع درآمد ثابت كسب كرده و توانسته‌اند در مسير توسعه بخش توريسم درماني گام‌هاي بلندي بردارند در این میان نیز بیمارستان رضوی مشهد در کشور پیشقدم در مسیر رسیدن به این هدف کشور است.

وی عنوان کرد: از نتایج برگزاری کنفرانس گردشگری سلامت در مشهد به روز رسانی خدمات پزشکی درمانی، توسعه تکنولوژی سلامت و تخصص های حیطه سلامت است و همچنین تولید دارو و تجهیزات دارویی و تبادل نظر پزشکان کشورهای مختلف را سبب می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: بخش خصوصی در توسعه گردشگری سلامت کشور نقش به سزایی دارد و می تواند در چهارچوب قوانین و مقرراتی که وزارت بهداشت و درمان برای آنان در نظر می گیرد به شدت موثر باشند./س


برچسب ها: عضو ، کمیسیون ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.