معاون گردشگری کشور گفت: در روز شکسته‌شدن رکورد یک میلیارد گردشگر در جهان، ایران در شهر ‌مشهد‌ بیشترین توریست خارجی را داشت و به‌طور نمادين، اين شهر به عنوان مقصد یک میلیاردمین گردشگر جهان ثبت شد.

منوچهر جهانیان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود: سازمان جهانی جهانگردی، سیزدهم دسامبر 2012 برابر با 23 آذر را روز شکستن رکورد گردشگری در دنیا اعلام کرد که در ایران، در این روز بالاترین آمار ورود توریست‌های خارجی، متعلق به شهر زیارتی مشهد است.

وی افزود: در این روز که در بيشتر کشورهای جهان برای استقبال از یک میلیاردمین گردشگر نمادین جهان، مراسم مختلفی برپا شد، در ایران نیز در بيشتر فرودگاه‌ها، از جمله امام خمینی(ره) در تهران، شهید‌ هاشمی‌نژاد در مشهد، شهید دستغیب در شیراز، همچنين در کیش و... با گل و شیرینی از گردشگران خارجی استقبال شد.

رئیس ستاد تسهیلات سفرهای کشور ادامه داد: در این روز، گردشگران خارجی در مشهد و در حرم امام رضا(ع)‌، پذیرایی شدند.

به گفته وی، در روز 13‌دسامبر 5 هزار و 380 نفر گردشگر خارجی وارد مشهد شده است و در این روز، به طور نمادين مشهد در ایران به‌عنوان مقصد یک میلیاردمین گردشگر جهان به ثبت رسید. وي افزود: توریست‌های ورودی به شهر مشهد به ترتیب آمار، متعلق به عراق، کویت، عربستان، بحرین، افغانستان، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، تاجیکستان و قرقیزستان بوده است./س


برچسب ها: معاون ، گردشگری ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.